۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۹۷۷۲۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

بهره‌گیری از زبان هنر سبب ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر پیام‌های دینی می‌شود

بهره‌گیری از زبان هنر سبب ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر پیام‌های دینی می‌شود
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: استفاده از ابزار هنر سبب ماندگاری، تأثیرگذاری و جذابیت بیشتر پیام‌های دینی و آموزه‌های اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی و هنری استان، با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان علیه جامعه اسلامی ایران، اظهار کرد: در چنین شرایطی بهترین و موثرترین شیوه برای رویارویی با این تهاجم و ایستادگی در برابر نقشه‌های شوم دشمنان، ترویج بیش از پیش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای تغییر در باورها و ارزش‌های نسل‌های جوان و جدید کشور از ابزارها و روش‌های مختلفی بهره می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمن در این تهاجم، رسانه‌های مختلف و شبکه‌های مجازی و فضای اینترنت است تا بتواند از این طریق فرهنگ و سبک زندگی غربی را بر جامعه اسلامی غالب کند.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به برپایی جشنواره قرآن و عترت در استان، تصریح کرد: در مقابل برپایی جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به منظور تبیین و تشریح موضوعات قرآنی و دینی و انس بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی اهمیت فراوانی دارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه در خراسان شمالی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت جشنواره‌های قرآنی و دینی و مسابقات فرهنگی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن می‌تواند افزون بر مقابله با این تهاجم‌ها، سهم بسزایی در گسترش آموزه‌های اسلامی و معارف دینی از طریق فعالیت فرهنگی در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر پیامی برای ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر باید با ابزار هنر مطرح شود، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) هم به منظور تبیین و ترویج آموزه‌های اسلامی از ظرفیت هنر و آثار نمایشی بهره می‌گرفتند.

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: در این زمینه نبی مکرم اسلام به منظور معرفی امام علی (ع) برای تصدی امامت در واقعه غدیر خم از شیوه نمایشی بهره گرفت تا پیام و سخن ایشان ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

گفتنی است، امسال همزمان با هفته قرآن و عترت 10 جشنواره قرآنی و فرهنگی در خراسان شمالی اجرایی شده و مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها هم دوم اسفند در بجنورد برگزار خواهد شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات