۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۹۷۷۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت است

واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، مراجع معظم تقلید و حوزه علمیه نگاه ویژه ای را به این شهر مقدس دارد و ما به پشتوانه عظیم حوزه‌های علمیه، برنامه‌ها و طرح‌هایی در سطح ملی و استانی را تدارک و برنامه ریزی کرده‌ایم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم ادامه داد: در دوره جدید، محوریت فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی «تربیت نیروی انسانی» در بدنه سازمان است. مجموعه‌ای که امروز علاوه بر حدود دو هزار نیروی خود در سراسر کشور، دارای تعداد قابل توجهی روحانی مستقر و شبکه عظیمی از نیروهای خودجوش فعال فرهنگی است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی به سه برنامه محوری و اصلی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: «تربیت نیروی انسانی»، «تولید محتوای مناسب با رویکردهای تبلیغی و فرهنگی» و «تولید الگوهای علمیاتی» سه شاخص اصلی فعالیت های سازمان در دوره جدید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نقشه جدید فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در حال طراحی است، افزود: در این نقشه، گفتمان ما انقلاب اسلامی، کانون فعالیت ما مسجد، مخاطبِ محوری و کلیدی ما جوانان و نوجوانان و موضوع ویژه‌ای که نسبت به آن اهتمام جدی داریم «آسیب‌های اجتماعی» است.

وی گفت: در طرح جدید، واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت است. ما این طرح را از قم شروع خواهیم کرد چراکه قم مرکز فرهنگ و تعلیم و تربیت دنیاست که ده‌ها هزار کتاب و نرم افزار و تولیدات علمی و فرهنگی از این شهر به دنیا صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی افزود: باید به شأن اساسی و مهم قم توجه کنیم و با این نگاه، جایگاه قم را در عالم به عنوان مرکز تشیع و شهر نمونه شیعی ارتقا دهیم.

وی، مسئولیت روحانیت را در حل مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سنگین دانست و افزود: مردم قم بار انقلاب اسلامی را به دوش کشیده و تحولات بزرگی را در عالم رقم زده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عرصه فرهنگ را در قم به مردم بسپاریم و از همه ظرفیت‌های بی‌بدیل مردم استفاده کنیم تا این فرهنگ ناب تجلی بیشتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در راستای تبلیغ آموزه‌های دینی تاکید کرد و گفت: امروز محور فعالیت را مساجد و خانواده قرار داده تا بتوانیم در میان مردم حضور فعال داشته و به نتایج مورد نظر برسیم.

وی گفت: دغدغه‌های ترویج نماز و اقامه نماز در مساجد را با تلاش همه دلسوزان به ثمر خواهیم رساند./1330/د102/ب1

ارسال نظرات