۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۹۷۷۳۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از معنویت و زی طلبگی آسیب جدی برای طلاب است

فاصله گرفتن از معنویت و زی طلبگی آسیب جدی برای طلاب است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: تقویت تقوا و معنویت باید در همه شئون زندگی طلاب نهادینه و مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه تلبس در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، تلبس را یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین لحظات زندگی طلبگی دانست و گفت: طلبه با پوشیدن لباس روحانیت وارد مرحله تازه‌ای از زندگی می‌شود.
 
وی با بیان این که پوشیدن لباس روحانیت الزمات و شروط خاصی دارد که طلاب ملزم به رعایت آن هستند، افزود: طلبه‌ای که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود باید همواره در اخلاق، رفتار و اعمال خود مراقب کند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که شأن و منزلت لباس روحانیت را در درجه نخست خود طلاب باید حفظ کنند، خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم به ویژه نسل جوان از دین و معارف الهی فاصله بگیرند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید در همه حال متخلق به اخلاق حسنه اسلامی باشند، بیان داشت: اعمال و رفتار ما باید در جامعه الگو باشد تا مردم یک طلبه را الگوی خود قرار دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تعامل و ارتباط سازنده طلاب باید مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: ایجاد فاصله میان مردم و حوزویان یکی از اهداف دشمن است که طلاب و روحانیان باید هوشیار باشند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تخریب چهره روحانیت باید توسل به تبلیغات دروغین یکی از اهداف و برنامه‌های دشمنان علیه انقلاب و روحانیت است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید باید حضور پررنگ خود در جامعه در جهت خنثی کردن این توطئه دشمنان گام بردارند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، فاصله گرفتن از معنویت و زی طلبگی را یک آسیب جدی برای طلاب دانست و خاطرنشان کرد: تقویت تقوا و معنویت باید در همه شئون زندگی طلاب نهادینه و مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که تلبس طلاب بر اساس قانون و الزامات شورای عالی انجام می‌گیرد، بیان داشت: ثبت نام در سامانه تلبس، شرکت در کارگاه تلبس، اتمام پایه پنج، موفقیت در مصاحبه علمی و صیانتی از جمله شروط لازم برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات