۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۹۷۷۳۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
قهرمانی طلاب خضری دشت بیاض و حضور امام جمعه بیرجند در جشن تولد فرزند شهید مدافع حرم عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، طلاب مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) خضری دشت بیاض در رقابت های سه گانه جام فجر قاینات به قهرمانی دست یافتند.

این رقابت ها که در سه رشته فوتسال، تیراندازی و پینگ پنگ برگزار شد که در رشته فوتسال تیم مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) خضری دشت بیاض با سه برد و یک باخت قهرمان شد.

بنابراین گزارش، در رشته های پینگ پنگ و تیراندازی نیز مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) خضری دشت بیاض با غلبه بر حریفان به قهرمانی دست یافت.

حضور امام جمعه بیرجند در جشن تولد فرزند شهید مدافع حرم خراسان جنوبی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی شب گذشته در منزل شهید مدافع حرم حاضر شد تا تولد سه سالگی فرزند شهید را تبریک بگوید تا طاها جای خالی پدر را احساس نکند.

شهید «مرتضی بصیری‌پور» که در پایگاه تیفور سوریه بر اثر اصابت موشک به شهادت رسیده بود افتخار نخستین شهید خراسان جنوبی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) را از آن خود کرده است.

شب گذشته در حالی خانه مرتضی نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی مهمان داشت که امام جمعه بیرجند به همراه تعدادی از مسئولان استانی در آستانه جشن تولد طاها به خانه آنها رفته تا نبود پدر را احساس نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی رفته بود تا با دادن هدیه دل طاهای سه ساله را شاد کند و دست پدرانه‌اش را بر سر وی بکشد.

104 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسید

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 104 وقف جدید در استان ثبت شد که تا پایان سال طبق برنامه باید به 136 مورد برسد.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری اظهار داشت: این وقف ها بیشتر با نیت های قرآنی، عزاداری، دارو و درمان، ترویج فرهنگ شهادت و امور اجتماعی بوده است.

وی افزود: این موقوفه ها شامل آب و اراضی، ملک مسکونی و تجاری و سهام شرکت ها است که افراد با نیت خیر خود وقف کرده اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: تا پایان سال طبق برنامه پیش بینی شده باید تعداد وقف های جدید به 136 مورد برسد که تا حدودی به این برنامه نزدیک شده ایم.

وی گفت: شهرستان سربیشه با 25 موقوفه بیشترین سهم را از وقف های جدید امسال داشته است.

اصناف نقش موثری در تبیین امر به‌ معروف در جامعه دارند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند گفت: نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بسیار مهم است.

سردار علی قاسمی صبح امروز در نشست مشترک با اتحادیه‌ها و اصناف شهرستان بیرجند اظهار داشت: بازار سهم به‌سزایی در نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد و از آنجایی که تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند بنابراین نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: اصناف یک رسالت صنفی دارند و آن نقش هماهنگ کننده با شوراهای تخصصی است که در هر صنف مصادیق معروف و منکر را خود اعضای اتحادیه بهتر از سایرین می‌‌شناسند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات