۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۹۷۷۳۹

استقبال فعالان رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی از چهارمین جشنواره مطبوعات

استقبال فعالان رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی از چهارمین جشنواره مطبوعات
فعالان رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی از چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری آذربایجان‌شرقی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی روند پذیرش آثار و برنامه‌ریزی برای انتخاب و داوری صاحبان آثار برگزیده تشکیل جلسه داد.

وحید حسین زاده، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان این‌که روند برگزاری جشنواره به صورت مطلوب از سوی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در حال پیگیری و اجراست، اظهار داشت: امیدواریم با ادامهد روند فعلی شاهد برگزاری جشنواره با سطح کیفی بالا باشیم.

وی با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره مطبوعات استان و ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه ای یکی از عوامل ارتقای سطح کیفی مطبوعات و رسانه‌های استان است، افزود: برگزاری دوره های آموزشی در قالب برنامه های جنبی جشنواره؛ یکی از ابتکارات ارزشمند خاننه مطبوعات استان در این دوره است.

همچنین محمد عزیزی‌راد، دبیر علمی جشنواره در این نشست که با حضور رییس گروه رسانه و تبلیغات و همچنین رؤسای تشکل‌های صنفی همراه بود، به ارایه گزارشی از شیوه فعالیت هیأت انتخاب و داوری جشنواره پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه شاهد استقبال فعالان رسانه‌ای استان از جشنواره هستیم.

وی با بیان این‌که مهلت ارسال آثار در صورت درخواست فعالان رسانه‌ای و بنا به اقتضای شرایط قابل تمدید است، خاطرنشان کرد: مطابق فراخوان منتشر شده 30 بهمن آخرین مهلت ارسال آثار از طریق سایت azarsh.pressfestival.ir اعلام شده که در صورت نیاز قابل تمدید است.

عزیزی‌راد با اشاره به سطح کیفی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: آثار واصله در بخش های گزارش، یادداشت و مقاله نسبت به دوره گذشته جشنواره از سطح مطلوبی برخوردار هستند که نویدبخش رقابتی تنگاتنگ میان فعالان خبری استان در این رویداد فرهنگی رسانه ای است.

همچنین مرتضی شفیعی، دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف فعال در ستاد اجرایی جشنواره اظهار داشت:  بحث مربوط به تجلیل از برگزیدگان و پیشکسوتان رسانه‌ای استان باید بر اساس تعریف شاخص‌ها و معیارهای مقبول و معقول صورت گیرد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در زمینه تجلیل از پیشکسوتان رسانه‌ای در جشنواره؛ نیازمند توجه به دیگر صنوف وابسته به مطبوعات نیز هستیم، افزود: تجلیل از فعالان رسانه‌ای که در طول سال در سطح ملی و بین‌المللی صاحب عنوان برگزیده شده‌اند، در اولویت بوده و در دیگر عرصه‌ها شاخص‌های ارایه شده باید به تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره برسد.

شفیعی با بیان این‌که مرحله بررسی و داوری بلافاصله پس از اتمام مهلت پذیرش آثار آغاز خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری قرار است؛ اختتامیه جشنواره 11 اردیبهشت ماه سال آینده در آستانه روز جهانی مطبوعات در تبریز برگزار شود.

گفتنی است، در ادامه نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری آذربایجان‌شرقی هر یک از اعضای حاضر در جلسه به ارایه نکنته نظرات خود پرداختند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات