۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۹۷۷۴۰
عالم اهل سنت مصر:

تقریب ادیان آسمانی ضامن حفظ امنیت مساجد و کلیساها است

تقریب ادیان آسمانی ضامن حفظ امنیت مساجد و کلیساها است
وزیر اوقاف مصر با اشاره به نقش تقریب ادیان آسمانی تاکید کرد که تعامل سازنده ادیان آسمانی عرصه را برای حفظ امنیت مساجد و کلیساها فراهم می‌سازد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، در چهارچوب گسترش فرهنگ محبت، همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان آسمانی و تقویت همبستگی اجتماعی، همایشی با عنوان «محبت، تسامح و نقش آن در ساخت جوامع» با حضور وزیر اوقاف مصر در منطقه الشروق مصر برزار شد.

در این همایش، شخصیت‌های دینی و سیاسی مصر مانند مختار جمعه وزیر اوقاف، پاپ تواضروس دوم مشارکت کرده و بر لزوم تقویت بیش از پیش تقریب مذاهب و ادیان آسمانی تاکید کردند.

شیخ مختار جمعه سخنران اول این همایش با اشاره به شکل گیری تمدن جهانی خاطر نشان کرد که ادیان آسمانی برای گسترش صلح، نوع دوستی، تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز، ترویج تسامح دینی و روح وحدت ملی نازل شده‌اند.

وی افزود: با همبستگی ادیان، عبادتگاه‌ها مانند مساجد و کلیساها از خطرها مصون و محفوظ خواهد ماند. تقویت روح ملّی به تعامل بیشتر اصحاب کلیسا و مساجد منجر خواهد شد در حالیکه بدون اتحاد جهان با خشونت مواجه خواهد شد.

وزیر اوقاف مصر با بیان لزوم پرهیز از وقوع در فتنه‌های قومیتی، مذهبی و طایفه‌ای تاکید کرد که جنگ و نزاع ادیان آسمانی تنها نابودی دین و شریعت را به همراه خواهد داشت زیرا استفاده از زبان زور، تهدید و تخریب راه را برای تقریب ادیان فراهم نخواهد ساخت.

عالم اهل سنت مصر در پایان سخنان خود با اشاره به دیدار شیخ الازهر و رهبر مسیحیان جهان اظهار داشت: تلاقی انسانیت در سایه تعامل بی‌سابقه ادیان آسمانی بستر مناسبی را برای فهم حقیقت دین و آموزه‌های ادیان آسمانی فراهم کرده است./981/ب901/ر

محمد رایجی
ارسال نظرات