۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۹۷۷۵۳
حجت الاسلام مازنی خبر داد؛

ارسال بیش از ۲۲ هزار اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره علامه حلی در کشور

ارسال بیش از ۲۲ هزار اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره علامه حلی در کشور
دبیر کشوری دهمین جشنواره علامه حلی گفت: در سال جاری بیش از ۲۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که واقعا از لحاظ کمیت بی سابقه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدصالح مازنی، دبیر کشوری دهمین جشنواره علامه حلی، ظهر امروز در دومین جشنواره علامه حلی ویژه طلاب این استان که به میزبانی تالار لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه سخن در باب اهمیت پژوهش بسیار است، گفت: فضای امروز برای کارکردن به لطف جانفشانی شهدا، بسیار مساعد است؛ امروز حجت بر همه تمام شده و دیگر جای بهانه نیست.

وی انجام کار جهادی را از ضرورت‌های امروز کشور دانست و افزود: طلاب و روحانیان باید با همه توان وارد میدان عمل شوند و از مرز‌های عقیدتی صیانت کنند و این مهمترین رسالت امروز آن‌ها است.

حجت الاسلام مازنی در ادامه با بیان اینکه جشنواره علامه حلی (ره) از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: نخستین دوره تجلیل از برگزیدگان در سال ۸۷ در سطح کشوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شرط سنی شرکت در این جشنواره برای طلاب خواهر و برادر زیر ۳۱ سال است، اظهار کرد: طلاب می‌توانند با ارائه آثار پژوهشی خود در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و تحقیقات پایانی در رشته‌های علوم انسانی مانند تفسیر علوم قرآن، کلام، اصول فقه و حقوق در این جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام مازنی تقویت نشاط علمی و گسترش فرهنگ تحقیق در بین طلاب را نخستین و مهمترین هدف برگزاری جشنواره علامه حلی بیان کرد و گفت: در قالب برگزاری این جشنواره، نخبگان علمی و پژوهشی شناسایی و حمایت لازم از آن‌ها صورت می‌گیرد به طوری که هر ساله برگزیدگان این جشنواره به مرکز استعداد‌های درخشان معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه امکان سنجی کانون ادوار جشنواره علامه حلی در حال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا نخبگان در فضایی کاملا آرام با هم تبادل نظر کنند و از نظریات و پیشنهادات همدیگر بهره ببرند.

دبیر کشوری دهمین جشنواره علامه حلی با تأکید بر اینکه ما به دنبال افزایش سطح مشارکت طلاب در امور پژوهشی هستیم، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۲۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که واقعا از لحاظ کمیت بی سابقه است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هدف ما از برگزاری جشنواره علامه حلی این است که پژوهش‌های طلاب به سمت علوم انسانی که مهمترین نیاز جامعه است، سوق داده شود، ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که آثار پژوهشی ناظر بر نیاز‌های روز جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه طلاب در انتخاب موضوع آزاد هستند، اما موضوعات ویژه نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، ابراز کرد: فراخوان دوره یازدهم جشنواره علامه حلی (ره)، مهرماه سال جاری اعلام شده است که اختتامیه آن سال آینده با اعلام نفرات برتر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مازنی با تشریح مهمترین موضوعات دوره یازدهم جشنواره علامه حلی (ره) تصریح کرد: نقش حوزه و روحانیت در تحولات ۱۰۰ سال گذشته حوزه‌های علمیه، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های اجتماعی، ۴ موضوع اصلی یازدهمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) است.

وی حرکت به سمت کیفی سازی را مهمترین نیاز امروز امور پژوهشی بیان کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌ها را به سمت پژوهش‌های واقعی و کاربردی سوق دهیم و این از ضرورت‌ها است.

دبیر کشوری دهمین جشنواره علامه حلی (ره) با بیان اینکه با وجود کاهش شرط سنی در سال جاری برای شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره، اما استقبال از سال‌های گذشته به مراتب بیشتر بود، اظهار کرد: حضور استان چهارمحال و بختیاری تا دوره هشتم این جشنواره بسیار کمرنگ بود، اما به لطف الهی در دو سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته که این یک توفیق بزرگ است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیشترین آثار ارسالی به دهمین دوره جشنواره در حوزه کلام بوده است، ابراز کرد: بیشترین نحوه ارائه آثار هم در قالب مقاله بوده است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات