۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۷۷۶۹
همزمان با سالروز قیام 29 بهمن؛

مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب دیدار می کنند

مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب دیدار می کنند
فردا هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی همزمان با سالروز قیام تاریخی 29 بهمن؛ با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 علیه رژیم ستمشاهی؛ فردا دوشنبه بار دیگر هزاران نفر از مردم آذرباجان شرقی به دیدار مقام‌ معظم رهبری می‌روند تا بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی، امام راخل و شهدا تجدید میثاق ببندند.

عصر امروز کاروان های دیدار با رهبری از شهرهای مختلف استان به سمت تهران حرکت کردند تا صبح فردا با حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند، قرار است فردا پیش از سخنان رهبری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از وضعیت استان و مطالبات مردم منطقه بپردازد.

همچنین شعر و سرود ولایت 97 در آستانه چهل و یکمین سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 و به منظور جمع خوانی مردم آذربایجان در دیدار با مقام معظم رهبری توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تولیده شده تا فردا از سوی شرکت کنندگان در این دیدار جمع‌خوانی شود.

به گفته سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری استان از میان 32 شعر رسیده به دبیرخانه مستقر در حوزه هنری استان ارسال شد که در مرحله اول هشت  شعر برگزیده شد و در نهایت چهار شعر با حضور کارشناسان کمیته فرهنگی ادبی دیدار رهبری، به مرحله نهایی راه یافت که در مرحله نهایی شعر حسن زرنقی برای جمع خوانی دیدار رهبری برگزیده شد.

وی با بیان اینکه لحن گذاری برای «سرود ولایت 97» به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان، انجام شده است، افزود: این سرود پس از ضبط و تکثیر در میان اقشار مردمی که به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت، در قالب لوح فشرده قبل از مراسم دیدار، توزیع می شود.

گفتنی است، قیام 29 بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم تبریز به جوش آمده و قیام تاریخی افتخارآمیزی بر پیشانی این شهر ولایت‌مدار حک شد./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات