۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۷۷۷
در مدرسه علمیه خواهران الزهرا واوان؛

کارگاه «مهارت های انتخاب همسر» برگزار شد

کارگاه «مهارت های انتخاب همسر» برگزار شد
کارگاه «مهارت های انتخاب همسر» با حضور حجت الاسلام نصیری مشاور خانواده در مدرسه علمیه الزهرا واوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان امروز کارگاهی با عنوان «مهارت های انتخاب همسر» و با حضور حجت الاسلام نصیری مشاور خانواده در این مدرسه علمیه برگزار کرد.

حجت الاسلام نصیری با اشاره به معیارهای درست انتخاب همسر، بیان داشت: دو زوج جوان هنگام ازدواج باید بدانند که در ازدواج دو آدم خوب نمی خواهند بلکه دو انسان مناسب می خواهند.

مشاور خانواده بیان داشت: معیارهایی مانند «ظاهر، خانواده خوب، ثروت، معرف، موقعیت اجتماعی و تحصیلات، روابط عمومی بالا، تحقیقات و ...» که عموما برای انتخاب همسر، دختر و پسر لحاظ می کنند.

وی افزود: هر یک از این موارد به تنهایی معیار ناقص برای انتخاب است و اگر زوجین صرفا با توجه به یکی از آنها مثلا ثروت یا موقعیت اجتماعی دیگر موارد را در نظر نگیرند انتخاب درستی نخواهند داشت؛ همچنین دختر و پسر باید دقت کنند که طرف مقابل و معیارها هیچ وقت صددرصد نخواهد بود و ظرف اطمینان و اعتماد باید با تمام مواردی که در معیار گفته شد و با توجه به درجه اهمیت هر یک لحاظ شود.

حجت الاسلام نصیری در ادامه ابراز کرد: حتی گاهی با در نظر گرفتن معیاری که درصد اهمیت بالایی دارد می توان با اغماض به دیگر معیارها نگاه کرد. ما در ازدواج دو آدم خوب نمی خواهیم بلکه دو انسان مناسب می خواهیم گاهی ممکن است دو نفر انسان های خوبی باشند اما مناسب یکدیگر نباشند.

مشاور خانواده در ادامه اظهار داشت: یکی از مهم ترین علل ازدواج دختران را که گاهی سایر دلایل را نیز پوشش می دهد، «نیاز به تکیه گاه و حامی» معرفی می کنند. با توجه به این مطلب رعایت فاصله سنی مناسب در انتخاب مهم است که بین 3 تا 7 سال بیان می شود. البته فاصله سنی کمتر یا بیشتر در موارد خاص و با نظر مشاور ممنوعیی ندارد.

وی با اشاره به اینکه انسان در اثر شنیده شدن لایه های پنهان خود را رو می کند، گفت: در ارتباط با اصل صحبت دختر و پسر در امر ازدواج صرفا به گفته ها توجه نکنید به پیام ها دقت کنید و بدانید انسان در اثر شنیده شدن لایه های پنهان خود را رو می کند در نتیجه بیشتر از آنکه صحبت کنید، به صحبت های طرف مقابل خوب گوش کنید.

این مشاور خانواده در پایان خاطرنشان کرد: در امر انتخاب مناسب از نظرات مشاورین استفاده کنید و 4 نکته را در انتخاب مشاوره در نظر بگیرید تخصص، دلسوزی، گذاشتن وقت کافی برای مراجعه کننده و مشاوران با اطمینان./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات