۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۷۷۸۰
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

عملیات تروریستی خاش بیانگر دشمنی تمدن غرب با انقلاب اسلامی است

عملیات تروریستی خاش بیانگر دشمنی تمدن غرب با انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین رستمی حمله تروریستی خاش را بیانگر دشمنی تمدن غرب با انقلاب اسلامی دانست و گفت: :این دشمن را به دوران طاغوت بر می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز در چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی با دشمنی‌ها و چالش‌های فراوانی مواجه شد و مقاوم در برابر دشمنان ایستاد.

وی افزود: حمله تروریستی خاش که سبب شد تعدادی از مدافعان امنیت به شهادت برسند بیانگر دشمنی تمدن غرب با انقلاب اسلامی است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران به دوران طاغوت و حضور ژنرال رابرت هایزر بر می گردد، ابراز کرد: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی مربوط به دوران رضا شاه پهلوی می شود به همان دورانی که هایزر درصدد به راه انداختن یک کودتا بود اما با شکست روبرو شد اما این کودتاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به صورت‌های مختلف اعم از تحرکات نظامی، مستقیم و غیر نظامی و یا عملیات‌های تروریستی ادامه بافت.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره جنگ فرهنگی و رسانه‌ای آمریکا در ایران گفت: جنگ فرهنگی و رسانه ای از مهمترین دشمنی آمریکا با ایران به شمار می رود. این دشمنی دلایل مختلفی دارد که یکی از آنان از دست دادن منابع و ذخایر طبیعی ایران است، او دیگر به منابع و ذخایر ما دسترسی ندارد که با خرید آن بتواند سلاح خود را به کشور ما تحمیل کرده و جمهوری اسلامی ایران را به یک کشور مصرف کننده تبدیل کند.

وی افزود: البته همه دشمنی آمریکا به ایران تنها به این مساله ختم نمی شود بله استبداد ستیزی و استعمارگریزی ضربه مهلکی است که انقلاب اسلامی به آمریکا وارد کرده و سبب شده منافع آمریکا به مخاطره بیندازد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: انقلاب اسلامی نظریه اداره دنیا به روش لیبرال دموکراسی را به چالش کشید و این نظریه را به طور کامل رد کرد و نظریه مفهوم مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی ایران را جایگزین نظریه لیبرال دموکراسی کرد؛ بنابراین مهمترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران اجرای همین نظریه مردم سالاری دینی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مدعیان که معتقد به نظریه لیبرال دموکراسی بودند و آن را پایان جهان می‌دانستند از اعتقاد خود عدول کرده‌اند، گفت: فوکویاما یکی از آن معتقدانی بود که نظریه لیبرال دموکراسی را پایان جهان می دانست اما بعدها از آن نظریه عدول کرد.

وی ارزش‌مداری و اعتقاد به قانون را از مبانی اصلی در مردم سالاری دینی برشمرد و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به توحید، عبودیت، کرامت انسان و سبک زندگی به عنوان پایه های تمدن اسلامی اشاره داشتند و وظیفه اصلی اجرای آن برعهده دانشگاهیان و جوانان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات