۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۷۷۸۲
در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری سومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان + فیلم

برگزاری سومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان + فیلم
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان از برگزاری سومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان در مشهد خبر داد.

به گرارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صفرعلی فتح اللهی، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز در نشست خبری در حوزه علمیه خراسان از برگزاری سومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان خبر داد.

وی افزود: این اجلاسیه در 16 اسفند 97 با اهداف بررسی آینده حوزه های علمیه، دستیابی به نقشه راه حوزه علمیه، ارائه گزارش کمسیون های  تخصصی شورای عالی حوزه علمیه و  تبیین رویکردهای جدید کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه در تالار قدس استان قدس رضوی از ساعت 8 صبح برگزار می شود.

حجت الاسلام فتح اللهی ابراز کرد: ایحاد هسته های دانایی، تحلیل مسائل کلان حوزه های علمیه، احراز منطق اولویت کلان حوزه های علمیه و افزایش ارتباط بین اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه از راهبرهای ما در این اجلاسیه است.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در این اجلاسیه تلاش می شود تا با حضور فرهیختگان کشوری منجر به تصمیم گیری با دید کلان و برای آینده تصمیم سازی شود.

وی با اشاره به کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان، گفت: پس از انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط رهبری در سال 94، این شورای برای اتقان در تصمیم گیری ها و دقت نظر در تصویب ضوابط و مقررات حوزه علمیه اقدام به تأسیس 6 کمیسیون تخصصی کرد که که بازوان مشورتی شورا عالی حوزه علمیه هستند.

حجت الاسلام فتح اللهی ادامه داد: این کمیسیون های تخصصی در حوزه های آموزش، پژوهش، فرهنگ و اخلاق، اجتماعی و سیاسی، تبلیغ و خدمات و معیشت تشکیل شده است و در این سه سال 332 جلسه تشکیل و 472 مصوبه تصویب کردند که  پس از مطرح شدن و تصویب در شورای عالی حوزه  به مدیریت ابلاغ تا برای اجرایی شدن مصوبات اقدام شود.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در این سه سال از تأسیس شورای عالی حوزه علمیه خراسان 88 جلسه رسمی تشکیل و 233 مصوبه تصویب شده است همچنین تأسیس شورای تحول حوزه علمیه خراسان براساس مطالبات رهبری از دیگر اقدامات شورای عالی حوزه علمیه خراسان است که مسائل مربوط به تحول در این شورا بررسی و پس از تأیید اجرایی می شود.

وی با اشاره به برگزاری پیش نشست سومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان، گفت: این پیش نشست با حضور حوزه های علمیه خراسان، قم، تهران و اصفهان در 2 اسفند در مجتمع فرهنگی ولایت از ساعت 8 تا 15 برگزار می شود.

حجت الاسلام فتح اللهی اظهار کرد: در این پیش نشست فرهیختگانی از چهار حوزه علمیه کشور در موضوع های اولویت های مدیریت و ساختار سازمانی، مسائل اقتصادی حوزه و به ویژه وقف، آموزش، پژوهش و تبلیغ در سه محور فضای مجازی، آینده دین داری و سبک زندگی به بحث و بررسی می پردازند تا به نقطه مشترک در اجلاسیه دست یابیم.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزاری اجلاسیه بین المللی کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه را از چشم انداز این دبیرخانه عنوان و ابراز کرد: این حرکت به سوی تحول است و امیدواریم در آینده این همایش را در سطح بین المللی و با حضور حوزه های علمیه کشورهای اسلامی برگزار کنیم./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
امیر خاکراه
ارسال نظرات