۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۷۹۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

مشکلات اقتصادی نباید ما را از نعمت امنیت غافل کند

مشکلات اقتصادی نباید ما را از نعمت امنیت غافل کند
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: مشکلات اقتصادی ما را نباید از نقشی که پاسداران امنیت و آرامش کشور برعهده دارند غافل کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در ادامه تفسیر آیه سوره کهف، گفت: فضای امروز شهر کاشان معطر به شهدایی شد که جان خود را برای دفاع امنیت و آسایش و آرامش کشور فدا کردند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، ‹‹نعمتان مجهولتان الصحه و الامان›› دو نعمت امنیت و سلامتی که انسان تا آن را از دست ندهد متوجه آن نمی‌شود که چه نعمتی را در اختیار داشته اما قدر آن را ندانسته است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مدافعان دفاع از امنیت مرز‌ها که با حوادث تروریستی روبرو هستند هیچگونه انگیزه مادی برای هدف خود ندارند و به عنوان ایثارگر جان خود را برای امنیت کشور امام زمان (عج) نثار می‌کنند.

وی افزود: سربازان مدافع امنیت کشور خانه و خانواده خود را با هدف دفاع از اسلامی و کشور امام حسین (ع) و امام زمان (عج) رها کرده و در مرز‌های کشور با دشمنان اسلام و نظام و کشور مبارزه می‌کنند و مزد خود را از ائمه اطهار (ع) می‌گیرند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: یکی از شهدای دفاع از امنیت کشور که امروز در کاشان تشییع شد مدت‌ها بود به دنبال اعزام به سوریه و دفاع از حرم بود، اما موفق نشد تا اینکه برای دفاع از امنیت کشور در حادثه تروریستی زاهدان به فیض عظمای شهادت نائل شد و امروز در بی نظيرترین تشییع تاریخ کاشان مردم این شهرستان از شهدای خود قدردانی کردند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه مدافعان دفاع از امنیت کشور درهر نقطه‌ای از کشور آماده دفاع از اسلام و شهادت هستند، گفت: مشکلات اقتصادی ما را نباید از نقشی که پاسداران امنیت و آرامش کشور برعهده دارند غافل کند.

وی افزود: امروز همه ما در قبال سربازان و پاسدارانی که نقش اصلی را در امنیت و آرامش کشور دارند مسؤول هستیم و نباید مدعی باشیم انقلاب برای ما چکار کرده است بلکه باید دید ما برای انقلاب چکار کرده ایم.

دبیر جامعه روحانیت کاشان در ادامه با اشاره به تفسیر آیه ۱۶ سوره کهف گفت: این آیه از سوره کهف یکی از کلیدی‌ترین آیات در ر ابطه با اصحاب کهف است، چرا که بزرگترین کاری که اصحاب کهف انجام دادند عمل کردن به این آیه بود، اما مابقی اتفاقات لطف خدا در حق اصحاب کهف بود.

وی افزود: خداوند در آیه می‌فرماید، ‹‹وَ إِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ›› زمانی که از آن‌ها کناره گیری کردید، ‹‹وَ ما یَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ›› و از بت‌های آن‌ها دوری کردید، ‹‹ فَأْوُوا إِلَی الْکَهْفِ›› اگر به غار پناه ببرید، ‹‹یَنْشُرْ لَکُمْ رَبُّکُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ›› خداوند رحمت خود را به شما نازل خواهد کرد، ‹‹ وَ یُهَیِّئْ لَکُمْ مِنْ أَمْرِکُمْ مِرفَقاً›› و اسباب راحتی شما را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در طول تاریخ زنان مومن زیادی بودند که در راه دفاع از ایمان خود به شهادت رسیدند، اما در بین همه زنان خداوند آسیه همسر فرعون را به عنوان الگو معرفی کرد.

وی ادامه داد: همسر فرعون در کاخ او هیچ مشکلی نداشت و تمامی وسایل زندگی و آسایش برایش فراهم بود، اما چون به خدا ایمان آورد و حضرت عیسی را پذیرفت، رفاه و آسایش دنیا را رها کرد و در راه ایمان به خدا به شهادت رسید.

دبیر جامعه روحانیت کاشان افزود: اصحاب کهف برای حفظ ایمان به دنیای خود پشت پا زدند و دنیا را رها کردند و داخل غار شدند.

وی از اعتزال به عنوان یک نوع هجرت نام برد و افزود: برخی از دوستان و همایسگان  و یا هرچیزی دیگری که مانع حفظ ایمان آن‌ها شود دوری مي كنند یک نوع هجرت است که این نوع هجرت در پیشگاه خداوند ارزشمند است.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: کسی که قیام او برای رضایت خداوند باشد خداوند نیز او را کمک می‌کند همانطوریکه اصحاب کهف برای رضایت خداوند به دورن غار رفتند و خداوند نیز با امداد غیبی به آن‌ها کمک کرد و این درس بزرگی است که هرکس برای خدا کار کند خداوند نیز او را کمک خواهد کرد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: برخی ۳۰۰ سال خواب اصحاب کهف را می‌خواهند طبیعی قلمداد کنند و معجزات الهی را علمی معرفی کنند و مدعی شوند هرکار خارق العاده‌ای با استقاده از علم امکان پذیر است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات