۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۷۸۴۱
آیت الله عبداللهی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان زمینه حضور جوانان برای نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را فراهم کنند

مسؤولان زمینه حضور جوانان برای نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را فراهم کنند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسل جوان را موتور محرک انقلاب دانست و از مسؤولان خواست زمینه را برای نقش آفرینی آنان در گام دوم انقلاب فراهم کنند.

آیت الله محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانیه راهبردی و مهم رهبر معظم انقلاب در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی گفت: الحمدلله همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب بر خلاف همه برنامه ریزی های گسترده استکبار جهانی مشاهده کردیم که ملت ایران در روز بزرگداشت انقلاب؛ عظمت، شکوه و اقتدار انقلاب را به رخ جهانیان کشاندند.

وی افزود: همزمان با این حماسه آفرینی، بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی چراغ راه و هدیه با ارزش رهبر معظم انقلاب بود که به ملت ارائه شد، این منشور بیانگر جایگاه بلند ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی و مدیریت و اشراف عالی رهبری به مسائل کلان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و شناخت کامل ایشان از زمان معاصر و تاریخ ملت ایران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب بی نظیر، هنرمندانه، عمیق، واقع بینانه و جامع است، اظهار داشت: این بیانیه ترسیم بسیار جامع و دقیقی از گذشته انقلاب دارد و ابعاد مختلف انقلاب را از نظر علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مسائل 40 سال گذشته را مورد بررسی و رصد قرار داده و فراز و نشیب ها را به صورت واقع بینانه بیان کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب، بر خلاف توطئه های مختلف استکبار جهانی و آرزوی آنان برای مانع شدن از رسیدن انقلاب به 40 سالگی، با توکل بر خداوند و امدادهای الهی و تکیه بر حضور مردم به ویژه نسل جوان انقلابی برنامه 40 سال آینده را تحت عنوان گام دوم انقلاب با شیوه ای قاطع، روشن و منطقی ترسیم کردند.

آیت الله عبداللهی موتور اصلی حرکت انقلاب را نسل جوان دانست و ابراز داشت: نسل جوان است که نظام اسلامی را در 40 ساله از گردنه های سخت عبور داده است، دفاع مقدس را جوانان اداره کردند و این جوانان هستند که در عرصه های علمی، فناوری و تکنولوژی نقش اصلی را بر عهده دارند از این رو رهبر معظم انقلاب مهم ترین سرمایه انقلاب را همین جوانان معرفی کردند و مخاطب اصلی در گام دوم انقلاب را جوانان دانستند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب نسل جوان را به حضور در صحنه مدیریت جهادی دعوت کردند، رهبری در این بیانیه با شمردن محورهای اصلی انقلاب یعنی علم و دانش، معنویت، اخلاق، مبارزه با فساد، استقلال، آزادی، عزت خواهی و سبک زندگی به روشنی و منطقی رهنمودهای لازم را ارائه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منشور گام دوم انقلاب خط مشی کشور را معین کرده است، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب فصل جدیدی از انقلاب و تمدن سازی است که حوزه های علمیه، دانشگاه ها و همه نهادها باید این منشور را مورد توجه قرار دهند و تحلیل دقیقی نسبت به آن داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید محورهای دقیق و عمیق این منشور مهم توسط نخبگان و حوزویان تبیین شود و در معرض عموم مردم به ویژه جوانان قرار دهند، متدصیان اجرایی هم باید به صورت جدی در میدان عمل و به دور از شعار، منشور گام دوم را به عنوان مبانی و اسناد بالادستی مبنای برنامه ریزی و کار خود قرار دهند و تلاش کنند که زمینه عملیاتی شدن گام دوم در جامعه اسلامی فراهم شود.

محمد قمین
ارسال نظرات