۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۷۸۵۱
آیت الله حسینی بوشهری خبرداد؛

تشکیل ستادی در جامعه مدرسین برای به کارگیری ظرفیت های حوزه در تحقق گام دوم

تشکیل ستادی در جامعه مدرسین برای به کارگیری ظرفیت های حوزه در تحقق گام دوم
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل ستادی در این نهاد عالی حوزوی برای استفاده از تمام ظرفیت های حوزه در راستای تحقق گام دوم انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشستی رسانه ای در زمینه پیگیری و اجرایی شدن بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود در دهه پنجم انقلاب همچنین تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان در حادثه تروریستی زاهدان اظهار کرد: فلسفه این نشست اعلام اقدام اساسی جامعه مدرسین در زمینه گام دوم انقلاب و بیانیه رهبر معظم انقلاب است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک چله را با همه فرازو و فرودها پشت سر گذاشته و وارد پنجمین دهه شده است که امیدواریم بهتر از گذشته بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

وی با بیان این که بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان است، اظهار کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب به مثابه منشوری برای دومین مرحله انقلاب است که شامل مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و امیدوار هستیم گام دوم انقلاب ما را به آرمان های بزرگ انقلاب که تمدن سازی است برساند و آمادگی همه ملت را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تصریح بر این که ایجاب می کرد همه نهادها و افرادی که در قبال انقلاب احساس مسؤولیت دارند به بیانیه گام دوم لبیک گویند، اظهار کرد: ما بر این باور هستیم هدف اصلی رهبر معظم انقلاب از این بیانیه، بیان راهکار برای اجرای موارد بیان شده در بیانیه است یعنی همه کسانی که در صدد تبیین بیانیه رهبر معظم انقلاب هستند و می خواهند این بیانه را در جامعه نهادینه سازی کنند باید در صدد بیان راهکارهای پیاده شدن منویات ایشان در جامعه باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از مطالب بیان شده در بیانیه رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جداگانه در بیانات ایشان در مناسبات ها یا بیانیه های مختلف دیگر بیان شده است اما امروزه به صورت منشور بیان شده است که همه باید همت کنند تا از اکتفا به چند پلاکارد و همایش پرهیز کنند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به ابعاد بیانیه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، اوضاع جهان در گذشته، حال و آینده، بیان کارکردهای چهل سال گذشته و تلاش برای برداشتن گام های استوار در چهل سال آینده، شکستن حلقه های مدیریتی بسته و آزاد کردن انرژی جوانان انقلابی از ابعاد بیانیه رهبر معظم انقلاب به شمار می روند.

وی ادامه داد: امید رهبر معظم انقلاب به نسل جوان، مؤمن، کارآمد و پای کار است که رهبر معظم انقلاب در بیانات گذشته خود نیز همواره از جوانان می خواستند که مطالبه گری کنند اما درخواست ایشان از جوانان در این بیانیه حضور آنها در صحنه های مدیریت براساس اصل ما می توانیم است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی گفت: زمانی که رهبرمعظم انقلاب چنین منشوری را اعلام می کنند ما به این نتیجه می رسیم که انقلاب ما با وجود رهبری مانند ایشان با بن بست مواجه نخواهد شد؛ در دنیا انقلاب های زیادی وجود داشته است اما انقلابی که در آن هنگامی که ولی فقیه انقلاب، احساس وجود بن بستی می کند، آن را می شکند یک شاهکار است.

وی در زمینه فعالیت های جامعه مدرسین برای پیگیری و اجرای بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بنا دارد این بیانیه را در چند بخش پیگیری کند که بخش نخست مربوط به کمیسیون های جامعه مدرسین به ویژه کمیسیون فرهنگی است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین بیانیه رهبر معظم انقلاب در دستور کار جلسه جامعه مدرسین قرار داده شده و ستادی نسبت به بررسی این بیانیه نیز تشکیل شده است که از تمام ظرفیت های حوزه علمیه استفاده خواهد شد و همچنین از غیر حوزویان و افراد صاحب نظر و مجموعه هایی که می توانند در این زمینه کار کنند دعوت صورت می گیرد تا به راهکاری دست پیدا کرده و به مسؤولان تقدیم شود تا در دهه پنجم با شتاب بیشتری در مسیر دغدغه های رهبر معظم انقلاب حرکت کنند./1324/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
مصطفی رستمی
ارسال نظرات