۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۹۷۸۵۶
دبیر همایش کتاب سال بانوان:

تقابل با دیانت تصوری اشتباه از حضور زن در اجتماع است

تقابل با دیانت تصوری اشتباه از حضور زن در اجتماع است
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا گفت: برخی تصور می‌کنند که حضور زنان در جامعه نوعی تقابل با دیانت است، حال آنکه چنین تصوری اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان در دیدار اعضای کمیته علمی، کمیته اجرایی و شورای سیاستگذاری نخستین همایش کتاب سال بانوان با آیت الله مصباح یزدی که در سالن جلسات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برخی با توجه به حضور زنان در جوامع غربی تصور می‌کنند که حضور زنان در جامعه نوعی تقابل با دیانت است، حال آنکه چنین تصوری اشتباه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا با اشاره به تأثیر حرکت بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: بانوان می‌توانند نقطه قوت انقلاب اسلامی باشند، همانطور که حضور زنان در انقلاب مشروطه نیز چشمگیر بود، بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأثیر فراوانی داشتند.

وی یادآور شد: جمعی که در این محفل حضور دارند، جمع بین علم و حرکت زنان در جامعه ایران هستند و جامعه‌الزهرا(س) متعلق به بانوانی است که در صحنه علم و دانش فعالیت می‌کنند.

دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س) در مسیر علم و دانش پیشگام و پیشتاز بوده است، گفت: نخستین همایش کتاب سال بانوان به همت این مؤسسه علمی حوزوی در سال جاری برگزار می‌شود و کتاب‌هایی که بانوان تألیف کردند و یا در عرصه زنان و خانواده تألیف شده است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا تصریح کرد: جامعه‌الزهرا(س) این حرکت را آغاز کرده تا بدین وسیله آثار پژوهشی در عرصه زن و خانواده شناسایی و پژوهشگران این عرصه مورد حمایت قرار گیرند./1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات