۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۹۷۸۹۲
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سرلشکر باقری:

تقویت بنیه دفاعی کشور مبنای قرآنی دارد / مذاکره چاره مشکلات نیست

تقویت بنیه دفاعی کشور مبنای قرآنی دارد / مذاکره چاره مشکلات نیست
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور را دارای مبنای قرآنی دانست و تاکید کرد که باید روز به روز بر اقتدار نظامی خود بیفزاییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و هیات همراه، بر لزوم درک و شناخت شرایط حساس و خاص کشور تاکید و تصریح کرد: باید شرایط سخت کشور را توأم با امیدواری دادن به مردم به درستی تبیین کنیم و در عین حال بدانیم که راه برگشتی نداریم.

وی مذاکره با دشمنان را بی فایده توصیف و تصریح کرد: آنها یک روز هسته ای را بهانه می کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید.

این مرجع تقلید با بیان این که باید بدانیم بهانه جویی های دشمنان تمامی ندارد، اظهارداشت: تعجب می کنیم از کسانی که در گوشه و کنار دم از مذاکره می زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می کنند و خواسته های شان نیز تمامی ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تنها راه در برابر دشمنان را مقاومت و پایداری دانست و تصریح کرد: قرآن کریم تصریح می کند«و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» این آیه شریفه به ما نشان می دهد که باید روز به روز به لحاظ دفاعی و نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و تجهیزات خود را به روز کنیم تا دشمن از ما بترسد.

وی افزود: به دلیل همین اقتدار و توانمندی ما است که دشمنان امروز گزینه نظامی را فراموش کرده اند، متوسل شدن دشمنان به تروریست ها و انجام حرکات مذبوحانه همچون حادثه اخیر در سیستان و بلوچستان ذلیلانه ترین راه است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما هم باید قوی شویم و هم اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشانیم، اظهار داشت: ما دنبال حمله به هیچ کشوری نیستم، جنگ طلب و توسعه طلب هم نیستیم اما برای حفظ و دفاع از خود این تجهیزات و بیش از آن را لازم داریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشا قرآنی و روایی دانست و در این باره توصیه های مهمی خطاب به مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت تروریست ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تاسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید کرد.

این مرجع تقلید بر لزوم اطلاع رسانی دستاوردها و فعالیت های نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: این خبر رسانی باعث می شود که هم مردم امیدوار شوند و هم حساب کار دست دشمنان بیاید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان برای موفقیت نیروهای مسلح کشور در دفاع از امنیت و اقتدار کشور دعا کرد./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات