۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۷۸۹۴
آیت الله امامی کاشانی:

ایستادگی مردم شناسنامه جمهوری اسلامی است + فیلم

ایستادگی مردم شناسنامه جمهوری اسلامی است + فیلم
متولی مدرسه عالی شهید مطهری گفت: بر همه ما واجب است که به نعمتِ عزت جمهوری اسلامی ایران توجه کنیم و بدانیم ایستادگی مردم شناسنامه جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی متولی مدرسه عالی شهید مطهری در همایش چهلمین سالروز انقلاب اسلامی که با موضوع مبانی انقلاب اسلامی امروز با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم مدرسه عالی شهید مطهری "شهید دهقان و شهید فرامرزی" در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: ایران در زمان شاه از جهات مختلف از جمله ابعاد سیاسی مانند عربستان سعودیِ امروز خفیف و ذلیل بود.

وی افزود: در آن دوره ما اجازه نداشتیم حتی در دانشگاه نماز بخوانیم؛ امروز ما وظیفه داریم بنا بر آیات شریف قرآن کریم ایام الله را برای مردم متذکر شویم تا بدانند چه روزگاری بر این کشور گذشته است.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری درباره صبر و ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌ها اظهار داشت: انسان صبور در برابر حوادث، تحریم‌ها و تهدیدها مقابله خواهد کرد؛ حرکت عظیمی که در مردم ما از زمان انقلاب تا به امروز کلید خورده است حرکتی است که ان شاءالله به قیام جهانی امام زمان(عج) وصل خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: تمام درهای پیروزی از روز اول با مبارزه و فداکاری به سوی ملت باز بوده است؛ جوانان ایران اسلامی نه تنها در دوران انقلاب بلکه در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حریم ولایت بسیار خوش درخشیدند؛ بدون شک هیچ از این فداکاری‌ها بدون الهامات الهی اصلاً به وجود نمی‌آمد.

آیت الله امامی کاشانی ابراز داشت: راهپیمایی امسال بدون الهامات الهی با وجود این همه مشکلات اصلاً امری عادی نیست؛ خانواده‌های ایرانی با وجود تمام گرفتاری های سیاسی، اقتصادی، اشتغال و تورم باز هم در زیر باران به خیابان‌ها آمدند و از آرمان‌های امام، شهدا، نظام و ولایت دفاع کردند.

وی افزود: سنت و قانون الهی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به همراه تمام ارزش‌های آن جلو می‌برد، چنین نعمتی را باید شکر کنیم؛ در برابر گروه‌های منسجم انقلابی متاسفانه جمع‌های پراکنده ای نیز وجود دارند که مخالف خوانی می‌کنند در مواجهه با این گروه‌ها رسالت حوزه های علمیه و دانشگاه این است که اسلام را بفهمند و آن را تبیین کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امروز ایران را در جهان به عنوان کشوری مقتدر، مستقل، حامی عدالت، ظلم ستیز و منادی حق می‌شناسند؛ ایرانی که روزگاری در دنیا ذلیل‌ترین بود همه جهان امروز می‌دانند چطور عزیز و پرافتخار شده است.

آیت الله امامی کاشانی ابراز داشت: بر همه ما واجب است که به نعمتِ عزت جمهوری اسلامی ایران توجه کنیم که چطور در برابر خصومت‌ها و گلوله‌ها ایستادگی می‌کند؛ این شناسنامه جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اسلام و مذهب تشیع از ارزش‌های زیادی تشکیل شده است که باید آنها را برای مردم بازگو و بیان کرده، به آنها عمل کنیم و در برابر مشکلات بایستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب نمی‌شد حتی کلمه ای از دین در منابر و مساجد سخن گفت؛ به شکرانه چنین نعمتی باید صبح و شام برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) دعا کرده و خود را برای هم رکاب شدن با ایشان آماده کنیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم مدرسه عالی شهید مطهری "شهید دهقان و شهید فرامرزی" تجلیل به عمل آمد./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات