۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۸۹۸
منتظرالقائم:

امروز ضد انقلاب میدان دار فضای مجازی است

امروز ضد انقلاب میدان دار فضای مجازی است
منتظرالقائم با بیان اینکه فضای مجازی ابزاری برای نفوذ و سلطه فرهنگی دشمن است، گفت: امروز ضد انقلاب میدان دار فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر منتظر القائم کارشناس فضای مجازی، امروز در جلسه‌ای که با عنوان افزایش سواد رسانه در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: در داستان نفوذ تعدادی از عناصر جبهه معارض انقلاب اسلامی یا جبهه پشیمانان از طریقی به نام انتخابات وارد دولت و حاکمیت شدند، این افراد ارتباط مشکوکی با ضد انقلاب دارند، مانند معاون وزیر ارتباطات به نام امیر ناظمی است که با فردی به نام جاد نیر میرانی از عناصر سایت نارنجی در ارتباط است.

وی افزود: برای مثال آیا می توان به عبدالمالک ریگی امنیت داد در حالی که امینت او مساوی با سلب امنیت از مردم است؛ بنابراین به عناصر نفوذی و ضد نظام نباید امنیت داد چرا که امنیت برای آنان مساوی است با ناامنی مردم و ناامنی این عناصر امنیت مردم را در پی خواهد داشت.

منتظر القائم در ادامه بیان داشت: وقتی ناامنی برای عناصر منافق به وجود آمد عده ای از دوستان خود را وارد بدنه نظام کردند تا با ایجاد جو روانی مشکل امنیتی خودشان را  تبدیل به مشکل امنیتی مردم کنند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشور ابراز کرد: ضد انقلاب به سیستم ارتباطی رمز و غیرقابل شنود نیاز دارند تا بتوانند به راحتی عملیات انجام دهند و حوادثی نظیر حمله به مجلس، حادثه حرم امام و چند روز قبل ترور جوانان پاسدار را به وجود آورند.

وی با اشاره به اهمیت ورود به فضای مجازی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به این امر تاکید کردند و بیش از ۵۰ دستور در مورد فضای مجازی صادر فرودند که امروز روی زمین مانده  و انجام نشده است؛ این که شخصی از نوجوانی در تلگرام زندگی کند و بعد در بزرگسالی از رجال سیاسی شود به مصالح کشور نخواهد بود.

منتظر القائم با بیان اینکه در تلگرام تمامی علایق و خواسته های فرد مشخص است، گفت: در تلگرام به راحتی می توان انسان ها حتی بهتر از پدر و مادر شناخت و این موضوع به لحاظ امنیتی به زیان جامعه است. وقتی افراد جامعه با این ابعاد شناخته شوند به راحتی مدیریت خواهند شد. به این نوع مدیریت جنگ شناختی می گویند که ورژن پیشرفته جنگ نرم است.

کارشناس فضای مجازی در ادامه بیان داشت: طبق قاعده نفی سبیل باید راه تسلط بیگانه را از بین ببریم و به راحتی اطلاعات در شبکه مجازی وارد نکنیم. ما باید ابزار را از دشمن بگیریم و در این فضاهای مجازی که ابزار دشمن است به جای زندگی، کار کنیم تا بتوانیم روی افکار عمومی تاثیر گذار باشیم. اگر باور داشته باشیم که فضای مجازی امروزه یک فضای جنگ است باید در اولین قدم غیرنظامیان را از این فضا خارج کنیم. دشمن نظامی است و برای غیر نظامیان کار فرهنگی می کند.

وی با اشاره به گم کردن صورت مسأله توسط نظام خودی در فضای مجازی گفت: صورت مسأله افکار عمومی است که باید جهت دهی شود ولی متاسفانه با فراموش شدن این صورت مسأله مشکلات فراوانی برای جامعه به وجود آمده است، مثل تاثیر مخربی که بر فرهنگ، امنیت، اقتصاد جامعه، جمعیت، حسن رفتار افراد با یکدیگر داشته و دارد. لازم است با روحیه مطالبه گری حرکت انقلابی در جهت پیش برد اهداف انقلاب داشته باشیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات