۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۹۷۹۰۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عفو و رحمت الهی پاداش اجتناب از گناه کبیره است

عفو و رحمت الهی پاداش اجتناب از گناه کبیره است
آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه خداوند به انجام گناهان کبیره وعده آتش داده است، گفت: عفو و رحمت الهی پاداش اجتناب از گناه کبیره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: عفو و مغفرت الهی ناشی از قضل خداوند است.

وی افزود: انسان باید تلاش کند زمینه فضل الهی را مهیا کند چرا که فضل خداوند گزاف و بی مورد شامل کسی نمی شود.

آیت‌الله ری شهری در ادامه بیان داشت: یکی از عوامل تفضل الهی گذشت و بخشش است براساس آیات کسانی که اهل گذشت هستند می توانند مورد عفو و رحمت الهی قرار گیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادمه عنوان کرد: همچنین انسان می تواند با اجتناب از گناهان کبیره موجبات عفو و رحمت الهی را برای خود فراهم کند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اگر انسان از گناه کبیره اجتناب کند ما از گناهان صغیره او می گذریم؛ همچنین در جای دیگر آمده اگر انسان از گناهان کبیره اجتناب کند گناهان صغیره او را می پوشانیم.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند در سوره شورا در زمینه خصوصیات انسان با کمال می فرماید: از گناهان کبیره اجتناب کنید تا گناهان صغیره شما بخشیده شود؛ اما اگر انسان به انجام گناه صغیره اصرار بورزد آن گناهان به عنوان گناه کبیره ثبت می شود.

آیت‌الله ری شهری با طرح این پرسش که گناهان کبیره کدام گناهان است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: گناهان کبیره گناهانی هستند که خداوند به انجام آن وعده آتش داده مانند قتل نفس؛ بنابراین انسان می تواند با این روایت گناهان کبیره را در قرآن کریم بیابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات