۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۹۰۹
آیت الله حسینی همدانی:

دستورات قرآن و اهل بیت نظام ساز و تمدن ساز است

دستورات قرآن و اهل بیت نظام ساز و تمدن ساز است
امام جمعه کرج گفت: دستورات قرآن و اهل بیت نظام ساز، عالم ساز و تمدن ساز است؛ شخصی که تحت ولایت الهی قرار بگیرد توحیدی فکر می‌کند و اهل ظلم و فسق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، گفت: یکی از موانع مسیر سلوکی انسان این است که تحت ولایت شیطان قرار بگیرد.

وی افزود: کسی که بر اساس دستورات الهی حرکت و طیِّ طریق کند، خداوند متعال کارهای او را به عهده می‌گیرد و راه را برای او هموار می‌کند تا بتواند در مسیر حرکت به سوی حق تعالی قرار بگیرد.

امام جمعه کرج ابراز داشت: سالک در مقام اندیشه خود هرگز فکر بدی ندارد و در طریق عمل نیز در صراط مستقیم است زیرا ولایت الهی، نورانی و به دور از ظلمت و زشتی است و کژی و انحراف ندارد.

امام جمعه کرج ابراز داشت: خداوند متعال ولایت خود را برای همه انسان‌ها قرار داده است و تنها برای عده‌ای خاص نیست؛ شاگردان حقیقی این مکتب اهل بیت(ع) هستند اما راه برای سایر انسان‌ها و تعالی آنها نیز باز است.

وی در ادامه بیان داشت: اثر ولایت خداوند این است که هم خودش هم راهش روشن است و در عین حال روشنی بخش و نورانی است؛ خاصیت ولایت الهی، از بین رفتن تیرگی های اعتقادی و عملی شخص سالک است اما اگر انسان ولایت شیطان را بپذیرد شیطان در مجاری ادراکی و تحریکی او نفوذ می‌کند و سبب حرکات و تصمیم‌گیری های نابجا و غلط در سطح فردی، اجتماعی و... می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی ابراز داشت: دستورات قرآن کریم و اهل بیت(ع) نظام ساز، عالم ساز و تمدن ساز است؛ شخصی که تحت ولایت الهی قرار بگیرد توحیدی فکر می‌کند چنین شخصی اهل ظلم، فسق و ستم به دیگران نخواهد بود.

وی افزود: به عقیده علمای اخلاق و معرفت شیطان برای اینکه انسان‌ها را ابزار خود قرار دهد برای هر کسی درخور شخصیت، راه و هدف او مسیری را انتخاب و توسط شخص پیاده می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان انسان شناس خوبی است و هر کسی را به سبک خود شخص گرفتار می‌کند به همین علت مراقبه شبانه روزی بسیار سفارش شده است تا لحظه ای از یاد خدا غافل نشویم و همواره مراقب نفوذ شیطان باشیم./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات