۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۹۷۹۲۱
حجت الاسلام والمسلمین بدری:

دل بستن به غیر خدا عاقبتی جز خسران ندارد

دل بستن به غیر خدا عاقبتی جز خسران ندارد
استاد حوزه علمیه گفت: به احدی غیر خدا دلبسته و امیدوار نباشید که عاقبت خسران و ضرر جبران ناپذیری گریبانگیرتان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در مراسمی که شب شهادت حضرت ام البنین(س) در مسجد جامع اصفهانک برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح برخی نصایح علوی گفت: یکی از نصایح حضرت امیر این بود که به احدی غیر خدا دلبسته و امیدوار نباشید که عاقبت خسران و ضرر جبران ناپذیری گریبانگیرتان خواهد شد، ضمن اینکه نافرمانی از خدای باری تعالی نیز فرجام خوشی را در پی نخواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: نافرمانی و عدم پیروی از فرامیین الهی مطمئنا موجب بدفرجامی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های حضرت امیر که راهگشای بسیاری از مردمی است که به هر دلیل در راستای علم اندوزی مماشات می کنند این است که هیچ جاهلی از سوال کردن حیا نکند و برای پرسش خود به اهل خبره مراجعه کرده و طبق آیه قرآنی «فاسئلوا اهل الذکر» به فرامین آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری در تشریح وظیفه علم آموزی ابراز داشت: هیچ عالمی از اینکه مسائلی را که یاد ندارد سوال کند نباید بیم داشته باشد و حتی المقدور نسبت به مسائلی که علم ندارد نباید پاسخ دهد.

صبر برای انسان مکمل ایمانی او است

وی با اشاره به روایتی در تشریح صبر نسبت به ایمان اظهار کرد: صبر نسبت به ایمان همانند سر نسبت به بدن است، حال سوال این است تنی که سر ندارد به چه درد می خورد؟ فردی که صبر داشته باشد، ایمانش کامل است و در روایات صبر به عنوان مفتاح الفرج و گشایش دهنده در امور معرفی شده است.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اینکه حضرت امیر در زمان حیات حضرت زهرا(س) هیچ همسری را جز ایشان بر نگزیده بود گفت: حضرت امیر در طول سالیان حیات و زندگی با بضعه رسول هیچ همسری را برنگزیده بود و پس از شهادت حضرت زهرا، حضرت ام البنین را که از قبیله ای شجاع و اهل ایمان بود به همسری برگزید تا این دو ویژگی در نسل ایشان نیز امتداد یابد./811/پ202/ب1

ارسال نظرات