۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۹۷۹۳۷
جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با رسا:

رییس جمهور با حضور در مجلس و ارائه گزارش با نمایندگان تبادل نظر کند

رییس جمهور با حضور در مجلس و ارائه گزارش با نمایندگان تبادل نظر کند
دبیر کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر تقویت روابط دولت و مجلس حضور رییس جمهور در مجلس برای ارائه گزارش و تبادل نظر با نمایندگان را ضروری ارزیابی کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره طرح استیضاح رییس‌جمهور گفت: بنده معتقد هستم که همگی باید به فرمایشات رهبر انقلاب درباره نوع نگاه به دولت عمل کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که کارهای باقی مانده در کشور را باید همین دولت به پایان برساند. به همین دلیل ما نیز باید از دولت بخواهیم با قدرت کار خود را ادامه دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به نظر امضاکنندگان طرح استیضاح رییس‌جمهور نیز احترام بگذاریم زیرا نمایندگان حق دارند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فضایی وجود ندارد که دولت و مجلس به صورت خصوصی تمام حرف‌ها و نظرات خود نسبت به هم را ارائه کنند، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در دولت وجود دارد و حتی فراکسیون نزدیک به دولت را نیز تحت تاثیر قرار داده، این است که وکلای ملت و حتی روسای فراکسیون‌ها نمی‌توانند به راحتی با رییس‌جمهور دیدار کنند.

جمالی نوبندگانی با اشاره فاصله ایجاد شده بین دولت و مجلس بیان داشت: بنده نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تاکید کرده‌ام در شرایطی که دشمن موج سواری می‌کند، بهتر است رییس‌جمهور در مجلس حضور پیدا کرده و با ارائه گزارش با وکلای ملت صحبت کند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان گفت: رییس‌جمهور حق قانونی دارد که در مجلس به ارائه گزارش بپردازد و قطعا نمایندگان نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد.

جمالی نوبندگانی در پایان اظهار داشت: واقعیت این است که رابطه بین دولت و مجلس نباید کمرنگ شود، بلکه با ایجاد یک فضای گفتمانی می‌توان تفاهم بیشتری بین دو قوه ایجاد کرد./856/ت302/ق

ارسال نظرات