۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۹۷۹۴۹
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

بازخوانی منشور روحانیت سبب تحقق ماموریت های تاریخی حوزه می شود

بازخوانی منشور روحانیت سبب تحقق ماموریت های تاریخی حوزه می شود
آیت الله کعبی بازخوانی منشور امام خمینی(ره) را سبب تحول، پیشرفت و تحقق مأموریت های تاریخی روحانیت است دانست.

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراز داشت: منشور روحانیت صادره از امام راحل خطاب به مرجعیت، جامعه مدرسین، اساتید، فضلا، طلاب و روحانیت؛ سبب ارتقا، رشد و بالندگی روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بازخوانی منشور امام سبب تحول، پیشرفت و تحقق مأموریت های تاریخی روحانیت است، خاطرنشان شد: روحانیت برپایه منشور تاریخی امام می تواند تمدن ساز باشد و در بازسازی تمدن اسلامی، بیداری امت اسلامی، ساخت دولت اسلامی و ترویج معارف اهل بیت نقش بالنده ای ایفا کند.

آیت الله کعبی افزود: منشور روحانیت افزون بر تبیین رسالت تاریخی روحانیت که همانا تدوام راه انبیا و اوصیای الهی، حفظ دین و مبارزه با بدعت، انحراف، فتنه و خط نفاق در طول تاریخ است؛ از سوی دیگری خدمت صادقانه به ملت ها، همراهی و حمایت از مردم، ستیز با استکبار، استعمار و دشمنان اسلام، مبارزه با ظلم و ستم و مقابله دشمنان قسم خورده اسلام است.

وی ادامه داد: رسالت روحانیت پس از برقراری نظام اسلامی؛ حفظ و تداوم آن برای تحقق پیشرفت و عدالت است که در این مسیر روحانیت در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم اسلام کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه چهره خدمتگزار، مقاوم و ظلم ستیز روحانیت در پیام تاریخی امام و در قالب منشور روحانیت کاملا روشن و واضح بود، عنوان داشت: تحول در نظام روحانیت و حوزه ها بر پایه منشور روحانیت امری بایسته است البته روحانیت و حوزه ها مسیر رو به رشد را طی کرده و در حال حاضر برای تحقق منشور تاریخی امام عمل به رهنمودهای رهبری در نظام روحانیت حائز اهمیت است.

آیت الله کعبی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه از لحاظ کمی و کیفی با هدایت مراجع تقلید مطابق نیازها و خلأهای داخلی و بین المللی رشد کنند و تفکر انقلابی و رشد حوزه انقلابی و تدام راه شهدای روحانیت در گرو عمل به منشور تاریخی امام خواهد بود.

وی بر ضرورت گرامیداشت سالروز صدور منشور روحانیت تأکید و ابراز داشت: در حوزه ها، تجمعات، هیأت های اندیشه ورز روحانیت، منشور تاریخی امام بازخوانی شود و براساس آن راهبردهای روحانیت و حوزه ها تدوین و عملیاتی شود./1324/د101/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات