۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۷۹۵۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ولایتمداری و حیات مجاهدانه از مهم‌ترین خصائل شهدای روحانی بود

ولایتمداری و حیات مجاهدانه از مهم‌ترین خصائل شهدای روحانی بود
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تأکید بر همراهی با ولایت و حیات انقلابی و مجاهدانه از مهم‌ترین خصائل شهدای طلبه و روحانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در یادواره شهدای مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، با اشاره به سبک زندگی شهدای طلبه و روحانی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در کنار مردم بودن، همراه با رزمندگان شدن، تقویت بنیه اعتقادی و روحی رزمندگان، روشنگری و امیدآفرینی، ساده زیستی و تأکید بر همراهی با ولایت ازجمله خصیصه‌های بارز شهدای طلبه و روحانی است.

وی افزود: شهید عبدالله میثمی روحانی وارسته‌ای بود که زندگی خدایی، انقلابی و مجاهدانه در پیش داشت و عمارگونه یار و یاور انقلاب شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه سردار سرلشکر جعفری در مورد این شهید می‌گوید: شهید میثمی عارف، معنوی، با اخلاق و انقلابی بود، اضافه کرد: شجاعت در خطر کردن، روحیه و امید دادن به رزمندگان و توصیه به صبر و ایستادگی از دیگر ویژگی‌های برجسته این شهید است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه آخرین مسؤولیت او نماینده امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بود، اضافه کرد: شهید میثمی اعتقاد داشت حوصله انقلابی صبر انقلابی مثل خشم انقلابی است.

وی ادامه داد: این شهید بزرگ در کربلای پنج در پاسخ به فرمانده عملیات گفت: پایان مأموریت ما زمانی است که پیمانی را که با خدا بسته‌ایم به مرحله صدق برسانیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه شهید میثمی پیمان خود با خدا را به مرحله صدق رساند، افزود: در زمان تولد این شهید بزرگوار بزرگ‌ترها بر سر انتخاب اسم او به مشکل خوردند. پدربزرگش اسمش را انتخاب کرده بود، اما پدرش می‌گفت که حتماً اسم بچه به الله ختم شود. خلاصه کار به استخاره کشید. پدربزرگ با نیت قرآن را باز کرد، این آیه آمد: «قالانی عبدالله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا.»

وی ادامه داد: روز تشییع پیکر مطهر این شهید هم از یکی از روحانیون که از دوستان شهید میثمی بود، درخواست شد کمی سخنرانی کند. آن برادر روحانی نقل کرد: مانده بودم چطور شروع کنم. تفألی به قرآن زدم. وقتی قرآن را باز کردم، این آیه آمد: «قالانی عبدالله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا.»/9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات