۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۹۶۳
حجت الاسلام منتظری مطرح کرد؛

آمادگی دستگاه قضابرای حل مشکلات تولیدگران وکمک به رونق واحدهای تولیدی

آمادگی دستگاه قضابرای حل مشکلات تولیدگران وکمک به رونق واحدهای تولیدی
دادستان کل کشور با اشاره به حمایت دستگاه قضا از تولید داخلی گفت: دستگاه قضایی برای حل مشکلات تولیدگران و کمک به رونق واحدهای تولیدی آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور ضمن حضور در شانزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی و در جمع فعالان اقتصادی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) ویژگی‌های هر صنعتگر و صاحب صنعت را برشمرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: کم فروشی پدیده بسیار زشت و غیرقابل قبول در جامعه اسلامی است که متاسفانه ما شاهد آن هستیم و در تولیدات برخی از کارخانجات و مراکز تولیدی مصادیق آن را می‌بینیم و واقعاً باعث شرمندگی است.

وی در ادامه با اشاره به نگاه قرآن کریم به کم فروشان اظهار کرد: قرآن کریم یک مهر سیاهی را به چهره این افراد زده و این افراد باید این موضوع را بدانند. صنعتگران نیز می‌توانند برای دیگران مروج و مبلغ باشند تا برخی فکر نکنند که با کم فروشی می‌توانند به مال، ثروت و سرمایه دست پیدا کنند چرا که این خیانت است.

حجت الاسلام منتظری خطاب به صاحبان صنایع گفت: همه شما در کارخانجات و مراکز تولید تعدادی کارگر دارید اگر بخواهید موفق شوید یکی از راه‌ها این است که با کارگر برخورد خوبی داشته باشید و حقوق کارگر را آن گونه که قانون و شرع گفته است رعایت کنید چرا که اگر کارگر را به خود جذب کنید یکی از پایه‌های اصلی موفقیت شما در کار خواهد بود.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به شرایط موجود اقتصادی کشور اشاره کرد: همه شما عزیزان به شرایط اقتصادی آگاه هستید و همه چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت وضعیت اقتصادی کشور را آشنایی دارید ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و مقابله در جنگ اقتصادی دارای پیچیدگی‌هایی است که از جنگ نظامی سخت‌تر است و پیچیدگی خیلی زیادی دارد.

وی افزود: دشمن علناً پرچم جنگ اقتصادی را با ملت و نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران برافراشته و هرازگاهی اعلام می‌کند که از زبان رجال استکبار می‌شنویم و به تعابیر مختلف و به قول خودشان می‌خواهند سخت‌ترین شرایط را برای کشور و مردم به وجود آورند. البته اینکه می‌گویند که هدف ما مردم نیست بلکه حکومت و نظام است دروغ است چرا که این حکومت برخاسته از مردم است.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور اذعان کرد: در هفته گذشته حضور مردم را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در سراسر کشور دیدیم و شاهد بودیم که در ۲۲ بهمن پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب حضور مردم شگفت انگیز بود و در دنیا نمونه ندارد.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان اذعان کرد: در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی جاده خاش که عده‌ای از پاسداران که نگهبانان امنیت کشور هستند ناجوانمردانه در ظلمت و تاریکی شب با حرکت زشت و غیرانسانی مورد ترور قرار گرفتند، حقیقتاً اصفهان دیدنی بود و من از حضور این جمعیت و احترامی که مردم برای این شهدای عزیز قائل هستند غبطه می‌خوردم چرا که مردم به پای نظام و امنیت ایستاده اند.

وی افزود: مردم قدر خدمتگزاران خود را که در جبهه‌های جنگ سینه را برای ایجاد امنیت من و شما سپر قرار می‌دهند می‌دانند و می‌دانیم که دشمن کور خوانده که تصور کند ملت با این فشار‌ها عقب می‌کشد.

حجت الاسلام منتظری خطاب به فعالان اقتصادی و صنعت گران و تولید کنندگان گفت: برادران و خواهران محترم همه شما امروز در سنگری هستید که دشمن علناً اعلام کرده و پرچم جنگ اقتصادی را برافراشته است همان گونه که یک پاسدار، بسیجی و ارتشی در جبهه‌های جنگ با صدامیان از خیلی از امتیازات شخصی خود چشم پوشیده تا بتواند پیروزی را برای مردم به ارمغان بیاورد امروز شما عزیزان در این جبهه و سنگر باید از برخی امتیازات چشم بپوشید. البته بنده نمی‌گویم که شما ضرر کنید تولید کنندگان کارآفرینان و صنعت گران ما باید در تولیدشان درآمد داشته باشند تا بتواند چرخه کارخانه و مجموعه خود را بچرخانند و کسی انتظار ضرر ندارد، اما عرض بنده این است که از برخی از امتیازاتی که در شرایط عادی برای تولید کننده و صنعت گر مجاز است امروز در جنگ اقتصادی این امتیازات برای صنعت گر و تولید کننده و کارآفرین جایز نیست.

دادستان کل کشور ادامه داد: چرا باید وضعیت قاچاق کالا در کشور این گونه باشد البته امروز کاهش پیدا کرده است، اما قاچاق کالا یک سم مهلکی برای اقتصاد کشور است و به تولید و مردم و بازار آسیب می‌رساند و تبعات بسیار بدی دارد لذا اگر همه دست اندرکاران امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آن گونه که جنگ اقتصادی اقتضا می‌کرد وارد میدان شده بودند، شاهد این حجم از کالای قاچاق نبودیم.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: ما خودمان را در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید در کنار شما می دانیم و از هر کاری که از دستگاه قضایی برآید که بتواند به حوزه اقتصاد، تولید و صنعت کمک کند دریغ نداریم و اکنون در حوزه کمک به اقتصاد کشور و تولید و صنعت کارهایی را انجام می دهیم که جز وظایف دستگاه قضایی نیست اما می بینیم که در این شرایط حتماً باید دولت و تولید و صنعت و کارفرمایان را حمایت کنیم. و هر جایی که از ما در سراسر کشور کمکی متصور باشد دریغ نخواهیم کرد و وظیفه خود می دانیم. 

دادستان کل کشور در ادامه با طرح درخواستی از تولید کنندگان و صنعت گران بيان كرد: شما در میدان هستید برخی از چالش ها و مشکلات و آسیب ها را از بنده بهتر می دانید لذا در هر حوزه صنعتی و تولیدی که هستید چالش هایی که پیش روی شما است شناسایی و منعکس کنید چرا که ممکن است من ندانم در کجای کار شما گره است که بتوانیم آن گره را با استفاده از ظرفیت قانونی و قضایی بگشاییم و انعکاس چالش ها و مشکلات خودش راهی برای حمایت و کمک به شما است.

حجت الاسلام منتظری در ادامه اظهار کرد: ما به همه روسای کل دادگستری ها و دادستان ها تاکید کردیم و هر مشکلی که دارید به آنها مراجعه کنید.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی اذعان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه مواکداً به روسای دادگستری ها و دادستان ها دستور دادند که به هیچ وجه نباید دستور دهید که صنعت و کارخانه به خاطر معوقات، بدهی و مشکلات قضایی تعطیل شود.

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما تاکید کردیم که هر کارخانه و صنعت گری که مشکلات حقوقی و قضایی دارد و ما می توانیم حل کنیم به هر طریقی که ممکن است حل شود و معوقات بانکی نباید باعث تعطیلی آن شود البته بانک ها هم حق دارند و باید به سرمایه هایشان برسند که در واقع این سرمایه هاحق مردم است به روسای دادگستری ها و دادستان ها تاکید کردیم که جلسه ای با استاندارها بگذارند و از کسانی که مشکل دارند دعوت کنند تا به هر نحوی که هست مشکلشان را حل کنند علاوه بر آن اگر شما عزیزان از برخی از بخشنامه ها گله مند هستید و هر جایی که دیدید بخشنامه سد راه شما است این را به بنده منعکس کنید تا از طریق دیوان عدالت اداری ابطالش را بخواهیم و بنده نیز تاکید و پیگیری می کنم که خارج از نوبت رسیدگی شود تا آن بخشنامه و دستورالعمل و مصوبه مانع کار شما نشود .

دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر مشکلات یا موارد خاصی بود می توانید هم به بنده و دفتربنده بفرستید و خود بنده و معاون اقتصادی بنده دنبال می كنيم./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات