۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۷۹۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج سبک زندگی قرآنی سرلوحه کار فعالان قرآنی باشد

ترویج سبک زندگی قرآنی سرلوحه کار فعالان قرآنی باشد
امام جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت گسترش سبک زندگی قرآنی در جامعه دینی، گفت: قرآن قلب سبک زندگی اسلامی بوده و نبض جامعه دینی باید با قرآن بتپد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و عترت خراسان شمالی، اظهار کرد: سفره معنوی قرآن بسیار گسترده است؛ اما علی‌رغم این گستردگی هرکسی توفیق پیدا نمی‌کند که با قرآن مأنوس شود؛ درنتیجه بی‌تفاوت از کنار این سفر می‌گذرند؛ ازاین‌رو باید فعالان قرآنی برای این هم‌نشینی با آیات قرآن، سجده شکر بگذارند.

وی این‌که فعالان قرآن در محضر قرآن رزق و روزی می‌خورند، افزود: ارتزاق از سفره معنوی قرآن سرمایه بزرگی است که فعالان قرآنی ضمن قدر دانستن آن، باید بکوشند تا سبک زندگی خود و دیگران را بر اساس آن ترسیم کنند و زندگی‌ها را با آموزه‌های قرآنی رنگ‌آمیزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رفتن به سمت سبک زندگی قرآنی نیاز امروز جامعه ما است؛ به همین دلیل لازم است معاملات، ارتباطات، آموزش‌وپرورش و اقتصاد و سیاست ما بر اساس عالم و راهنمایی‌های قرآن تنظیم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت گسترش آموزه‌ها و سبک زندگی قرآنی در زندگی جامعه دینی، گفت: قرآن قلب سبک زندگی اسلامی است و نبض جامعه دینی باید با قرآن بتپد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) افزود: هر کس در کنار قرآن بنشیند، اگر فقیر باشد، غنی می‌شود و اگر گمراه باشد، هدایت و اگر غافل باشد، متذکر می‌شود؛ یعنی قرآن به‌تنهایی موجب غفلت زدایی، جهل زدایی می‌شود و انسان را به عالم نور وصل می‌کند.

وی تصریح کرد: قرآن تنها برای خواندن نیست؛ بلکه کتاب زندگی است تا جامعه را با آن اقوم و قوی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اگر آداب و سبک زندگی جامعه با فرهنگ قرآنی ممزوج شود، معاشرت‌ها بسیار زیبا می‌شود و آهنگ کلام و گفتارها سرشار از معنویت و نورانیت قرآن می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات