۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۹۷۹۹۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی تکیه بر توان داخلی است

تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی تکیه بر توان داخلی است
امام جمعه بجنورد گفت: تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود، تکیه بر توان و توانمندی داخلی و حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به صفات مؤمنین، اظهار کرد: یکی از صفات ارزشمند مؤمنین توجه به کانون خانواده است که یکی از مهم‌ترین اجزای جامعه بوده و اگر خانواده اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملکرد افراد است که ثمره نهاد خانواده و اجتماع را مثبت یا منفی می‌کند، گفت: در این راستا یکی از ویژگی‌های فرد مؤمن چه در داخل خانواده و چه در اجتماع قناعت، ساده زیستی و دوری از بخل و حسادت است که باعث سعادتمندی می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی یکی از نشانه‌های جامعه ایمانی را اخلاص در عمل و دوری از ریاکاری دانست و افزود: عیار عمل، اخلاص و نیت پاک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، اظهار کرد: راه‌حل برون‌رفت از این وضعیت تکیه بر توان و توانمندی داخلی و حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای گذر از این بحران و حل مشکلات اقتصادی نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی و مدیریت علوی یعنی کار برای خدا داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود این مشکلات ما با آمریکا رابطه ایجاد نخواهیم کرد؛ زیرا آمریکا به دنبال جنگ در کشورهای محروم منطقه و چپاول سرمایه‌های آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما فرزندان عاشورا هستیم؛ ازاین‌رو هیچ‌گاه دشمنان خود را به‌عنوان دوست نمی‌گیریم و این حرف ملت ایران خطاب به جبهه استکبار و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات