۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۰۰۶
آیت الله عالمی:

نسل حضرت ام البنین در جهاد و ایثار بی نظیر است

نسل حضرت ام البنین در جهاد و ایثار بی نظیر است
آیت الله عالمی نسل حضرت ام البنین(س) را در جهاد و فداکاری بی نظیر دانست و جهاد علمی مهمترین رسالت این نسل بعد از حادثه کربلا بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز به مناسبت رحلت جانسوز حضرت ام البنین(س) در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ایشان مادر 4 شهید و همسر گرامی امیرمومنان علی(ع) بودند.

وی افزود: در عظمت، مقام و شأن حضرت ام البنین(س) همین کافی است که خداوند از نسل ایشان حضرت عباس(ع) را خلق می‌کند و در قیامت به او دو بال می بخشد تا با آنها به سوی بهشت پرواز کند.

آیت‌الله عالمی در زمینه کمالات و فضائل حضرت ام البنین(س)، بیان داشت: ایشان زندگی با امیرمومنان علی(ع) را با این انگیزه آغاز کرد که خادمی فرزندان حضرت زهرا(س) را برعهده بگیرد و این بسی افتخار بزرگ است که چهار فرزند باقی مانده از دخت رسول خدا در دامن این بانو رشد پیدا کنند و این بانو خادم آن بزرگان شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نام اصلی حضرت ام البنین(س) فاطمه بود، ابراز کرد: ایشان از اینکه نامش فاطمه بود بسیار غمگین بود و غصه حضرت به خاطر آن بود که مبادا فرزندان حضرت زهرا(س) به خاطر فقدان حضور مادرشان غمگین شوند بر این اساس از آن روز نام ایشان ام البینن نام گرفت.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین(ع) از یک طائفه معروف و شناخته شده بود، گفت: ایشان از یک طائفه‌ای بودند که به شجاعت شناخته می‌شدند، از این رو مهمترین ویژگی فرزندان حضرت ام البنین(س) رشادت و شجاعت بود.

آیت‌الله عالمی با اشاره به اینکه فرزندان حضرت ام البنین(س) از شهدای شاخص در کربلا به شمار می روند، عنوان کرد: حضرت ام البنین(س) آن گونه که امام علی(ع) انتظار داشتند فرزندان را تربیت کردند و در کربلا به شهادت رسیدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یکی دیگر از افتخارات این بانوی عظیم شأن، گفت: بر اساس علم رجال از نسل این بانوی بزرگوار عالمان و محدثان فراوانی تربیت شدند که این مهم یکی از افتخارات حضرت ام البنین(ع) به شمار می رود. بعد از امام حسین(ع) یعنی از زمان حیات امام سجاد(ع) و امام محمدباقر(ع) دوران افشای علم و معرفی کردن معارف دین و اصلاح آن چیزی که بنی امیه در دوران حکومتشان و بنی العباس در اوایل حکومت خود انحرافاتی را بوجود آورده بودند، بود مجاهدت امام سجاد(ع) تا دوران امام رضا(ع) جهاد، جهاد علمی بود.

وی ادامه داد: در این جهاد علمی از نسل این بانوی بزرگوار مجاهدان علمی فراوانی به پا خاستند و علم و دانش را از اهل بیت می گرفتند و به مردم تعلیم و آموزش می دادند، نسل این بانو نه تنها در جهاد در شمشیر بلکه در جهاد ترویج علم، فضیلت و اخلاق نسلی تاثیر گذار بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات