۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۹۸۰۰۸

انتقاد شدید آیت الله علوی گرگانی از گرانی های سرسام آور

انتقاد شدید آیت الله علوی گرگانی از گرانی های سرسام آور
حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از گرانی های سرسام آور در کشور گفت: مردم شب می خوابند صبح که بیدار می شوند، قیمت ها چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران بانک شهر استان قم با بیان این که رفع حوائج مردم و خدمت به ملت ارزش زیادی دارد، گفت: خداوند متعال می فرماید ما بنده های خودمان را به دو صورت می بینیم عده ای افراد شایسته و پاک و دسته دیگر افرادی هستند که عمل و رفتار و کردارشان مناسب نیست.

وی افزود: خداوند از این دو دسته به خبیث و طیب تعبیر کرده که هر دو صفت، مربوط به عمل انسان است، چراکه برخی انسان ها خوب هستند ولی عملشان بد است و برخی خودشان خوب نیستند ولی عمل خوبی دارند، گرچه در جامعه بشریت همیشه اکثریت خبیث هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امروز هم اکثریت دولت ها به دنبال سرپیچی از حقوق انسان ها هستند، گفت: می بینیم آمریکای جنایت کار و برخی از کشورهای خون خوار به راحتی به جان مردم می افتند و خون انسان های بی گناه را روی زمین می ریزند که دلیل این مسأله خباثت و پلیدی درونی این کشورها است.

وی با تأکید بر این که هر وجدان بیدار و آگاهی این اعمال را محکوم می کند، گفت: گاهی دو کشور در شرایط جنگ متقابل هستند ولی گاهی اوقات کشوری فقط مورد حمله قرار می گیرد و انسان های بی گناهش کشته می شوند این درد بزرگی است و نشان دهنده همان فرمایش خدا است که درون این افراد خبیث است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید هیچگاه خبیث و طیب یکسان نیستند هرچند زیادی افراد خبیث انسان را به تعجب بیاندازد؛ به همین جهت است که باید بدانیم کثرت افراد ملاک نیست بلکه ملاک اصلی تقوا و اعمال نیک انسان است.

وی عنوان کرد: این فرمایش خداوند در مورد افراد در همه گروه ها قابل تطبیق است چه در طبقه روحانیت، چه در طبقه مدیران و چه در طبقه بانک داران؛ از این رو باید دید بانک های کشورهای مسیر طیب و پاکیزه را طی می کنند یا خیر؟ بانکی بهتر است که خدمت گذاری بیشتری داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که درصد و جریمه گرفتن از مردم به ویژه در این شرایط بد اقتصادی کار اشتباهی است، تصریح کرد: بازار امروز کساد است و افراد نمی توانند دین خود را ادا کنند از این رو نباید سریع به دنبال گرفتن دیرکرد از مردم باشند؛ ما در نظام اسلامی بانک هایی خدمت گزار و کمک کار و عصای دست مردم می خواهیم.

وی تأکید کرد: کمی این درصدها را پایین تر بیاورید و سود کمتری از مردم بگیرید تا مردم در فشار نباشند یا حداقل زمان مقطعی درست کنید؛ یعنی در زمان رواج بازار اشکالی ندارد ولی در زمان کسادی بازار از مردم کمتر سود بگیرید و به داد مردم برسید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از گرانی های سرسام آور در کشور ابراز داشت: مردم شب می خوابند صبح که بیدار می شوند، قیمت ها چند برابر شده است، تا می توانید به فکر مردم باشید و به طبقه ضعیف هم توجه بیشتری داشته باشید./1330/پ203/ق

ارسال نظرات