۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۹۸۰۳۵
از سوی حجت الاسلام نوروزی؛

ماهیت قراردادهای بین المللی در مدرسه علمیه امام رضا تشریح شد

ماهیت قراردادهای بین المللی در مدرسه علمیه امام رضا تشریح شد
ماهیت قراردادهای بین المللی cft یا پالرمو با حضور حجت الاسلام نوروزی نماینده مجلس شواری اسلامی در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) با عنوان تشریح ماهیت قراردادهای بین المللی cft یا پالرمو با حضور حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی در مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بررسی ابعاد قراردادهای بین المللی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ابتدا تشکر می‌کنیم از مدرسه علمیه امام رضا(ع) و مدیریت این حوزه به خاطر آنکه به بحث سیاست و امور سیاسی روز ارزش قائل شده اند و نشستی را  برای توضیح مباحثی چون fatf  برگزار کرده است.

وی در ادامه به تعریف لایحه fatf و پیشینه و تاریخچه این لایحه پرداخت و بیان داشت: هم اکنون 198 کشور عضو fatf  هستند این درحالی است که سازمان ملل با کمتر از 5 عضو دارای ۱۹۳ اعضا است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرارداد fatf دارای چهار لایحه پولشویی، تامین مالی تروریسم، پالرمو و کنوانسیون مبارزه با مفاسد مالی است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به تعاریف این کنوانسیون درباره تامین مالی تروریسم، گفت: یکی از نکاتی که در لایحه دوم fatf آمده این است که نباید برای گروه های خراب کار و تروریستی پولی واریز شود.

وی افزود: ظاهر این ماده قانونی مناسب و خوب است اما مشکل کار اینجا ظاهر می شود که اگر روزی این کنوانسیون نهادهایی همچون سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد جمهوری  اسلامی در صورت عضویت موظف است این نهاد را تحریم کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لذا بخاطر  مقابله با این جریان تعریف تروریسم از منظر جمهوری اسلامی ایران را به عهده شورای امنیت سپرده است پس ترورسیم کسی است که از نظر  شورای امنیت ملی کشور ما تروریسم باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات