۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۸۰۳۷
پس از ۴ دهه مجاهدت بی وقفه؛

آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز استعفا داد

آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز استعفا داد
آیت الله موسوی جزایری پس از ۴ دهه مجاهدت بی وقفه از امامت جمعه اهواز استعفا داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، پس از ۴ دهه مجاهدت بی وقفه و پاسداری از نظام اسلامی از امامت جمعه اهواز استعفا داد.

آیت الله موسوی جزایری روز گذشته با حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جسمانی از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد.

آیت الله موسوی جزایری پیشتر در خطبه‌های نمازجمعه (۲۶ بهمن ماه) از احتمال کناره گیری خود از سمت امامت جمعه اهواز استعفا داد که پس از چند روز این احتمال به وقوع پیوست.

ضعف قوای جسمی این عالم جلیل القدر را بر آن داشت که بنا به تکلیف شرعی و عدم توانایی در اقامه نماز جمعه، از سمت امامت جمعه استعفا دهد.

بی شک استعفای این عالم مجاهد برای هیچکدام از مردم خوزستان باور کردنی نبود؛ پدری معنوی که خوزستانی‌ها را زیر پرچم ولایت فقیه گردهم آورد و میان اقوام استان وحدت مثال زدنی برقرار ساخت.

آیت الله موسوی جزایری همیشه خدمتگزاری به ولایت فقیه و مردم را نصب العین قرار داده و در آخرین خطبه نماز جمعه خود تصریح کرد که با خودم عهد بستم تا نفس دارم خدمت ملت و امام خامنه‌ای باشم و وظیفه خود را درباره نظام و انقلاب انجام دهم.

گرچه ائمه جمعه خوزستان، علما، شیوخ، بزرگان عشایر و طوایف، و مسؤولان استانی طی جلسات متعدد از ایشان، عدول از نظرشان را خواستار شدند، اما وی تکلیف شرعی را مقدم دانست و از سمت امامت جمعه استعفا داد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات