۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۸۰۴۹
معاون اجتماعی مدرسه انقلاب اسلامی:

روحانیت به عنوان وارث انبیا باید در جبهه فقر و غنا بجنگد + فیلم

روحانیت به عنوان وارث انبیا باید در جبهه فقر و غنا بجنگد + فیلم
حجت الاسلام زارع گفت: اگر جنگ فقر و غنایی وجود دارد و تمام انبیا در آن جنگیده اند روحانیت نیز به عنوان وارث انبیا باید در این جبهه بجنگد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد زارع معاون اجتماعی مدرسه انقلاب اسلامی در نشست خبری نهضت بازخوانی منشور روحانیت که به همت جنبش قیام لله امروز در حسینیه هنر برگزار شد، گفت: منشور روحانیت یکی از اصلی‌ترین مانیفست‌هایی است که هویت طلبگی و نقش اجتماعی و انقلابی طلاب و روحانیت را بازخوانی و بازسازی می‌کند.

وی افزود: امام در نامه خود به ما هشدار می‌دهد مبادا از لایه های تفکر اهل جمود، تفکر جدایی دین از سیاست به طلاب جوان سرایت کند؛ حوزه های علمیه نمی‌توانند سکولار باشند.

معاون اجتماعی مدرسه انقلاب اسلامی بیان کرد: امام می‌فرمود روحانیت اصیل به خون سرمایه داران زالوصفت تشنه است، اگر روحانیت در حمایت از مستضعفین عقب نشینی کند از عدالت اجتماعی عدول کرده است.

وی ابراز داشت: اگر جنگ فقر و غنایی وجود دارد و تمام انبیا در آن جنگیده اند روحانیت نیز به عنوان وارث انبیا باید در این جبهه بجنگد؛ آیا امروز هر جا ندای مظلومیتی سر داده می‌شود روحانیت حضور دارد، آیا امروز مردم بدنه روحانیت را تشنه سرمایه داران زالوصفت می‌دانند؟!

وی افزود: رهبر انقلاب با پیام خودشان آینده انقلاب را به دست جوانان سپرده است؛ اگر در عرصه عمل به ما انتقادات وارد می‌شود باید به آن اعتنا کنیم.

حجت الاسلام زارع بیان داشت: امام علی(ع) این ماموریت را برای روحانیت ترسیم کرده و فرموده اگر بی قراری از شکم بارگی ظالم در مقابل مظلوم نبود من حکومت را نمی‌پذیرفتم و خداوند این میثاق و عهد را از ما گرفته که قرار نداشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب هفت سال قبل در نشست اندیشه های راهبردی فرمود یکی از مهمترین کارها در حوزه نظری این است که ما عدالت پژوهی را به عنوان یک رشته تعریف شده علمی در حوزه و دانشگاه بشناسانیم؛ باید ببینیم تا چه حد به این فرمایشات جامه عمل پوشانده ایم./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات