۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۰۶۸
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري:

الگوي ولايت پذيري حضرت ابوالفضل، ام البنين است

الگوي ولايت پذيري حضرت ابوالفضل، ام البنين است
رييس مؤسسه سيره شهدا گفت: حضرت ابوالفضل العباس هرچه دارد از مادرش حضرت ام البنين دارد و الگوی ولايت پذيری ايشان مادرش حضرت ام البنين است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری سه شنبه شب در سوگواره رحلت حضرت ام البنین و هفتاد و سومین سالگرد ارتحال آیت الله آقا میرزا احمد عاملی آرانی و گرامیداشت یاد عالمان شهرستان آران و بیدگل در آستان مقدس هلال ابن علی (ع) گفت: تربیت صحیح نتیجه ارتباط درست معلم و مربی است.

وی با اشاره به اینکه پدر و مادر مربی هستند و اصلی‌ترین مربی پدر م مادر است، افزود: خداوند و انبیا و امامان نیز معلم و مربی هستند، اما پدر و مادر نزدیکترین مربی در خانواده بچه‌ها را تحت تربیت قرار می‌دهند که در این بین سهم مادر در تربیت فرزندان از پدر بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: در موضوع تربیت نقش علما هرچند که نقش تربیتی را دارند، اما نقش اصلی و عمده علما نقش معلمی است، اما معلم مسیر را مشخص می‌کند و مربی بچه‌ها را در این مسیر حرکت می‌دهد.

وی ادامه داد: پدر‌ها و مادر‌ها باید توجه داشته باشند اگر می‌خواهند بچه‌ها درست تربیت شوند با معلم در مدرسه و در مسجد با روحانیت و علما به عنوان معلم، بچه‌ها درست تربیت خواهند شد.

به گفته وی اگر می‌خواهیم بچه‌ها درست و صحیح تربیت شوند پدر‌ها و مادر‌ها باید با مدرسه و مسجد و علمای دین در ارتباط باشند در غیر این صورت نباید انتظار تربیت صحیح بچه را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: حضرت ام البنین (س) اگرموفق شد ابوالفضل العباس را تربیت کند برای این بود حضرت ام البنین مربی بچه‌ها و امیرمومنان (ع) نیز امام و مربی و معلم و پدربچه‌ها است.

وی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) هرچه دارد از مادرش حضرت ام البنین دارد؛ الگوی ولایت پذیری حضرت ابوالفضل العباس (ع) مادرش حضرت ام البنین است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات