۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۸۰۸۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

نتیجه مانوس بودن با قرآن در دنیا، محشور شدن با قرآن در قیامت است

نتیجه مانوس بودن با قرآن در دنیا، محشور شدن با قرآن در قیامت است
استاد حوزه علمیه درباره عظمت قرآن کریم گفت: نتیجه مانوس بودن با قرآن در دنیا، محشور شدن با قرآن در قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به 30 آیه اشاره می کنند و این اهمیت توجه به قرآن کریم را می رساند.

وی افزود: پیامبراسلام می فرمایند: برخی از آیات الهی باید با اشک تلاوت شود؛ برای مثال زمانی که آیات قیامت قرائت می شود انسان لازم است با تضرع آنان را گوش فرا دهد و یا بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی درباره عظمت قرآن کریم، بیان داشت: خداوند می فرماید: اگر ما آیات قرآن را به کوه نازل می کردیم در دم متلاشی می شد؛ تاثیر قرآن باید در دل و جان انسان آشکار شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) بسیار با قرآن کریم انس داشتند، گفت: حضرت قبل از اینکه دار فانی را وداع بگویند به حضرت علی(ع) وصیت کردند که برای ایشان قرآن بخوانند؛ انس با قرآن کریم سبب می شود انسان در قیامت با این کتاب آسمانی محشور شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان در عالم دنیا باید به فکر قیامت باشد، بیان داشت: دنیا جای بدی نیست اما تا زمانی دنیا برای انسان خطر ندارد که آدمی به او دل نبندد و وابستگی و دلبستگی به دنیا نداشته باشد. این وابستگی به دنیا است که در آیات و روایات مورد مذمت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه مرگ یک امر قطعی است و انسان هرگز نمی تواند از آن فرار کند، عنوان کرد: انسان متقین هر لحظه برای مرگ آماده است. اگر مرگی وجود نداشت روح انسان متقی در کالبد بدن لحظه ای درنگ نمی کرد و به سوی حضرت حق می شتافت.

استاد حوزه علمیه درخصوص حفظ آبرو، گفت: اسلام به مسلمانان توصیه می کند در حفظ آبروی دیگران کوشا باشند و همچنین کاری نکنند که خود را در معرض تهمت و افترای قرار دهند چرا که حفظ آبروی خود و دیگران نزد خداوند بسیار ارزشمند است.

وی افزود: خداوند می فرماید هرگز کسی را که آلوده به گناه و معصیت است سرزنش نکنید چرا که ممکن است خودتان نیز به آن گرفتار شوید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات