۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۸۱۴۲
30سالگی منشور روحانیت؛

وظیفه روحانیت و حوزه زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است

وظیفه روحانیت و حوزه زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است
رییس فراکسیون روحانیت مجلس با گرامیداشت سالروز ابلاغ منشور روحانیت از سوی امام، وظیفه روحانیت و حوزه را زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره سالروز ابلاغ فرمان منشور روحانیت از سوی امام خمینی (ره)، گفت: وضعیت حوزه‌های علمیه در مقام مقایسه نسبت به پیش از انقلاب اسلامی دچار یک تحول اساسی شده‌اند.

وی ادامه داد: راهی که پس از ابلاغ فرمان تاریخی منشور روحانیت ذیل منویات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب از سوی حوزویان طی شده، امری شگفت آور است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه امروز حوزه‌های علمیه، عنوان داشت: امروز دامنه فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد بسیار وسیع است. برای مثال فعالیت ها در زمینه‌های تحقیقاتی، پژوهشی، نشر و آثار فرهنگی تولیده شده در حوزه بسیار شگفت انگیز است.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به وضعیت روحانیون پیش از انقلاب اسلامی یادآور شد: جهان یک روحانی چهل سال پیش محدود به مدرسه، مسجد و خانه وی بود. امروز دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در کشور و حتی فعالیت‌های برون مرزی با کمک روحانیون شکل می‌گیرند. برای مثال تنها یک مجموعه مانند «جامعه المصطفی» در بیش از ۱۲۰ کشور جهان فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: در کشور اقبال به سوی روحانیون بسیار بیشتر از زمان طاغوت شده است.

نماینده مردم قم در پارلمان با تاکید بر حرکت به سوی تمدن سازی اسلامی بیان داشت: ما هنوز با طراز انقلاب و تمدن سازی اسلامی فاصله داریم. حوزه‌های علمیه برای رسیدن به آرمان و ایده‌های حضرت امام خمینی (ره) راه بسیار طولانی در پیش دارند.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان در پاسخ به این پرسش که روحانیون مجلس چه برنامه‌ای برای پیگیری آرمان‌های امام خمینی (ره) در فرمان منشور روحانیت دارند، گفت: در همین راستا یک جلسه ویژه با اعضای فراکسیون روحانیت درباره فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص منشور روحانیت خواهیم داشت. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ماجد
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
درباره مسایل روز مثل استعفای ظریف و سهام عدالت و قیمت گوشت خبر بزنید.
0
0
هوداد
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
اگر «منشور روحانیت» امام خمینی (ره) به مانیفست اصلی حوزه و روحانیت عصر انقلاب اسلامی تبدیل شود؛ پرده از چهره کریه «شکست خوردگان دیروز و سیاست بازان امروز» افتاده و دغدغه امام برای پرده برداری و افشای این جریان در حوزه ‏های علمیه عملی خواهد شد.
0
0