۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۱۴۴

ما و گام دوم انقلاب

ما و گام دوم انقلاب
امام انقلاب در پیامی بسیار مهم موسوم به گام دوم انقلاب، نمایی از گذشته و آینده و نقشه راه پیش رو را برای مردم و خاصه جوانان مؤمن انقلابی ترسیم کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کمال مروتی در یادداشتی با عنوان "ما و گام دوم انقلاب! (چه باید کرد؟!) " این‌گونه نوشت:

در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، امام انقلاب در پیامی بسیار مهم موسوم به گام دوم انقلاب، نمایی از گذشته و آینده و نقشه راه پیش رو را برای مردم و خاصه جوانان مؤمن انقلابی ترسیم کردند.
 
در این فرصت، سه نکته مهم و کاربردی در رابطه ما و گام دوم انقلاب تقدیم می‌شود:

۱. عدم غفلت از این پیام بسیار مهم و توجه به نقشه‌های دشمن برای به حاشیه راندن آن

معمولاً یکی از نقشه‌های قدیمی جریان باطل برای ندیده شدن حق و پیشرفت جامعه، ایجاد و بزرگ‌نمایی مسائل فرعی و حاشیه‌ای و حتی مهم برای فراموشی مهم‌تر است. دوران چهل‌ساله انقلاب نیز از این نمونه‌ها زیاد داریم. به‌عنوان نمونه پیام قطعنامه حضرت امام خمینی (ره) که به تعبیر امام خامنه‌ای از الهامات الهی است با جنگ نظامی منافقین و شکست آن‌ها در عملیات مرصاد و حوادث پس‌ازآن به فراموشی سپرده شد و متأسفانه باگذشت سی سال از آن پیام عمیق و مهم، هنوز نیز مهجور است. جریان انقلابی باید حواسش جمع باشد تا با پیام گام دوم انقلاب چنین معامله‌ای نکند. اتفاقات سه روز اخیر پس از رسانه‌ای شدن پیام فوق را می‌توان با این نگاه نیز تحلیل کرد.

۲. اجرای برنامه‌های مختلف برای مردم و نخبگان جامعه جهت گفتمان سازی پیام

این پیام و هر پیامی که بخواهد در جامعه جریان ساز شده و حرکتی تاریخی ایجاد کند ناچار از گفتمان شدن است. برای این گفتمان سازی نیاز به برنامه‌های مختلفی داریم. قالب‌هایی که برای دو گروه مردم و نخبگان باید طراحی و اجرا شود. از چاپ و تکثیر این پیام به‌صورت جزوه و کتاب تا تدریس در حوزه و دانشگاه، منبر، میزگرد، کارگاه، سخنرانی چندرسانه‌ای، نشریه، مطالب تحلیلی، عکس نوشته، فیلم، نماهنگ، قصه‌گویی، نمایش و هر قالبی که بتواند این پیام را به قلب مردم برساند. نکته مهم اینکه نباید گرفتار فضای مجازی شد. استفاده از فضای مجازی لازم است، ولی محصور شدن در آن و عدم توجه به ارتباط‌های حقیقی، موجب از دست دادن طیف وسیعی از جامعه است.

۳. بررسی راهکار‌های اجرایی کوتاه‌مدت و میان‌مدت جهت عملیاتی شدن محور‌های هفت‌گانه پیام

این پیام، یک معرفت محض نیست بلکه دارای امتداد عینی در مسائل مختلف است که به‌صورت هفت‌گانه علم، معنویت، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی توسط امام انقلاب مطرح و مطالبه شده است. برای اجرایی شدن این پیام لازم است جوانان با حرکت آتش به اختیار، جایگاه خود را شناخته و در این جدول بزرگ، قسمت خود را با انجام‌وظیفه ولایی و الهی خویش پرکرده تا پس از خودسازی، شاهد جامعه پردازی و تمدن سازی این نسل موعود باشیم.

یادمان باشد مخاطب اصلی این پیام، جوانان مؤمن انقلابی هستند و قرار است با برداشتن این گام، زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) صورت بگیرد. پس دعای تعجیل فرج با این گام عملی خواهد شد. "سلام ویژه به جوانان. "/۹۹۹/د102/س
 
خبرگزاری فارس
ارسال نظرات