۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۸۱۴۵
نماینده ولی فقیه در سپاه تبیین کرد؛

۳ رسالت تاریخی حوزه و روحانیت در جامعه دینی

۳ رسالت تاریخی حوزه و روحانیت در جامعه دینی
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: روحانیت سه رسالت تاریخی تبلیغ، اقامه و دفاع از دین خدا را بر عهده ‏داشته و برای ایفای آن از همه‌چیز خود می‌گذرد.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی در بجنورد، با اشاره به رسالت روحانیت و نقش‌آفرینی روحانیان در طول تاریخ، اظهار کرد: روحانیت شیعه افتخار دارد که به‌عنوان وارثان ائمه اطهار (ع)، سه مسؤولیت، رسالت و وظیفه را از اولیای الهی به ارث برده و به بیان دیگر وارث مسؤولیت، مقبولیت و رسالت ائمه (ع) هستند.

وی با بیان اینکه شأن اول و محوری روحانیت این است که زبان گویای دین و تبلیغ آموزه‌های اسلامی است، گفت: خداوند در آیه 39 سوره احزاب می‌فرماید: «الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» و تأکید می‌کند این روش خداست درباره آنان که همواره پیام‌های خدا را به مردم می‌رسانند، از عظمت و مقام او می‌ترسند و از هیچ‌کس جز او واهمه ندارند و برای حسابرسی کار با ارزش اینان خدا کافی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه دین خدا سخن‌گو دارد، خاطرنشان کرد: قرآن پیامبر گرامی اسلام را مبین و معرفی کننده آیات قرآن معرفی کرده و در عصر امروز این شأن و سخن‌گویی به روحانیت به ارث رسیده است.

وی با بیان اینکه شأن دوم روحانیت که حوزویان همواره نسبت به آن اهتمام داشته‌اند اقامه دین الهی است، افزود: تلاش برای تحقق دین خدا از رسالت‌های روحانیت است؛ زیرا روحانیت فقط مقبولیت راهنمایی ندارد بلکه ایثار الی المطلوب هم دارد و باید در این راستا تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران نظام ولایی و اسلامی که حاکمیت در دست دین است این نقش روحانیت پررنگ‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اضافه کرد: سومین نقش و رسالت روحانیت که آن را از اولیای الهی به ارث برده دفاع از دین خدا در برابر هر نوع تهاجم و حمله است.

وی ادامه داد: در این زمینه تهاجم دشمن از هر جنسی باشد روحانیت پرچم‌دار سر دادن، آبرو دادن و همه‌چیز دادن است اما دین نمی‌دهد؛ زیرا روحانیت پیرو آن انسان «نَافِذُ البَصِیرَةِ» است که فریاد زد: «وَ اللهان قَطَعْتُموا یمینی، اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی»؛ به خدا سوگند اگر دست راستم را هم قطع کنید، هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت و این پرچم روحانیت است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات