۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۱۴۶
امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه جامعه المصطفی و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

امضای تفاهم نامه جامعه المصطفی و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری
تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی العالمیه و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی العالمیه و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی و دهقان رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی واقع در بلوار معلم امضا شد.

رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در آیین افتتاحیه این تفاههم نامه با اشاره به پیشینه تأسیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: با تأکیداتی که نظام اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری داشت در اوایل دهه هفتاد مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تأسیس شد.

وی ادامه داد: مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری بازویی برای ارتباط و پاسخ گویی به نیازهای دانشگاه ها است به گونه ای که در کشورها کمتر چنین موردی مشاهده می شود و پیش از انقلاب نیز مرکزی که به صورت مستقل به دنبال تأمین نیازهای دانشگاه ها باشد حتی در منطقه مشاهده نمی شود.

رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد: در دهه هشتاد نیز رهبر معظم انقلاب تأکید کردند مرکزی در زمینه اندازه گیری و مشخص کردن میزان وضعیت علمی کشورها و رصد کردن جایگاه علمی ایجاد شود که براساس سخنان ایشان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شکل گرفت.

وی ادامه داد: معرفی نشریات کشورهای اسلامی به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه و رصد کردن جایگاه علمی کشورها از جمله فعالیت های مرکز منطقه اطلاع رسانی علوم و فناوری است؛ همچنین در این مرکز تلاش می شود تصویری شفاف از دانشگاه ها و مراکز علمی کشورهای اسلامی منتشر شود به گونه ای که در برخی موارد موجب تحیر کشورهای اروپایی از وجود چنین مرکزی شده است.

دهقان با بیان این که تلاش شده مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری صرفا در پایتخت مستقر نشود، اظهار کرد: امروزه ایجاد شاخه های مختلف حتی در کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفته است که برای شناسایی منابع فارسی و ظرفیتی که در عرصه علم وجود دارد تلاش می کند؛ در سال جدید از 11 کشور برای ایجاد پایگاه درخواست داشته ایم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6

/1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات