۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۹۸۱۵۰
حجت الاسلام یزدی تشریح کرد؛

جزئیات مسابقات قرآنی قوه قضائیه

جزئیات مسابقات قرآنی قوه قضائیه
معاون اجتماعی دادگستری استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی قوه قضائیه، به تشریح جزئیات آن پرداخت.

حجت الاسلام مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات مسابقات قرآنی قوه قضاییه اظهار داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه در 31 استان کشور، 31 معاونت فرهنگی در دادگستری‌های کشور ایجاد کرده که به اقدامات فرهنگی برای خانواده‌های قوه قضاییه یعنی دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته به دادگستری‌ها مانند پزشکی‌قانونی، ثبت، تعزیرات و بازرسی می‌پردازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم ادامه داد: برای قضات، کارمندان قوه قضاییه و خانواده‌های آنها و سربازانی که در این مجموعه‌ها مشغول هستند، این برنامه های قرآنی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های قرآنی، برنامه‌های است که بیشتر روی محتوا، مفاهیم و موضوعات قرآن، همچنین روی ترتیل‌خوانی، تلاوت و قرائت قرآن متمرکز است.

حجت الاسلام یزدی افزود: در پایان این برنامه قرآنی، مسابقاتی ترتیب داده شده تا نفرات برجسته شهرستان‌ها انتخاب و به استان و از آن جا نفرات برتر به منطقه راه پیدا کنند و در نهایت نفرات برتر منطقه در مسابقات سراسری کشور حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به زمان و سخنران مراسم افتتاحیه بیان کرد: امروز افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم که ششمین دوره مسابقات قوه قضاییه است در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی شروع به کار کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به این که در این مسابقات آقایان و خانم‌ها حضور داشته و در ده رشته به مسابقه می‌پردازند، گفت: دویست و چهل و دو نفر از 31 استان‌ کشور به عنوان نفرات برجسته هر استان انتخاب شده‌اند.

وی با بیان این که امروز از ساعت 8:30 دقیقه مسابقات قرآنی قوه قضاییه آغاز شده و تا آخر شب ادامه پیدا می‌کند، مطرح کرد: در رشته‌های ترتیل شانزده مرد و شانزده زن، قرائت هجده مرد و هجده زن، حفظ موضوعی قرآن 9 مرد و هجده زن، مفاهیم قرآن شانزده مرد و ده زن، حفظ پنج جزء شانزده مرد و شانزده زن، حفظ ده جزء پانزده مرد و سیزده زن، حفظ پانزده جزء هفت مرد و 9 زن، حفظ بیست جزء ده مرد و ده زن، حفظ کل قرآن نیز هفت مرد و ده زن، در رشته اذان نیز شانزده نفر از آقایان شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام یزدی در پایان بیان کرد: پس از مشخص شدن نفرات برجسته این ده رشته، فردا از ساعت 8:30 دقیقه صبح در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مراسم اختتامیه مسابقات قرآن با سخنرانی آیت الله رضا استادی برگزار و از نفرات برگزیده، تقدیر خواهد شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/876/ت302/ب1

مهدی شاهی
ارسال نظرات