۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۹۸۱۵۴
رییس جامعه المصطفی العالمیه:

جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های علمی قابل توجهی داشته است

جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های علمی قابل توجهی داشته است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علمی، ارتباط علمی مراکز با یکدیگر را سبب رشد علمی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری که پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی و تولیدات علمی پیشرفت های قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: با توجه به معیارهای شاخته شده برای رشد علمی، ایران در رتبه قابل قبولی است و حتی در برخی رشته ها در رتبه زیر ده قرار دارد.

رییس جامعه المصطفی ادامه داد: چنین آمارهایی نشان دهنده جهش علمی در کشور است که افزون برنقش مدیران کلان در جامعه، مراکز علمی کشور اعم از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکزی که در تولید علم نقش دارند عامل اصلی این رشد علمی به شمار می روند.

وی ارتباط علمی میان مراکز علمی را برای رشد علمی مهم دانست و افزود: علم یک پدیده جمعی است و درفضای بین المللی شکل می گیرد بنابراین لازم است دانشمندان ما و مراکز علمی با یکدیگر ارتباط داشته باشند که هم از یافته های دیگران آگاه باشند و هم یافته های خود را عرضه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی جزء دانشگاه های بین المللی ایران به شمار می رود؛ گرچه برخی دانشگاه ها امروزه به سمت پذیرش دانشجوی خارجی رفته اند اما با شرایط دانشگاه بین المللی فاصله فراوانی دارند در حالی که المصطفی بر مبنای بین المللی شکل گرفته است و 90 درصد دانشجویان آن از کشورهای مختلف هستند.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی دانشگاه بین المللی است که با مراکز بین المللی در ارتباط بوده و عضو اتحادیه دانشگاه های جهان، دانشگاه های جهان اسلام و دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه است و در حوزه علوم انسانی و فرهنگ زبان تولیدات قابل توجهی دارد.

رییس جامعه المصطفی در ادامه به برخی فعالیت های علمی جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد و افزود: تدوین صدها پایان نامه از سوی پژوهشگران در سال، تولید نشریه های علمی پژوهشی و علمی ترویجی، همچنین تدوین صدها مقاله و برگزاری همایش ها و نشست های علمی از فعالیت های علمی جامعه المصطفی به شمار می روند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات