۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۱۶۷

سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در تبریز برگزار می‌شود

سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در تبریز برگزار می‌شود
مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان جمعه سوم اسفند در 2  محل مجزای مسجد امام خمینی(ره) شهید یاغچیان تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که این دوره از مسابقات به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی و با همکاری کانون شمیم ولایت تبریز اجرا می شود، افزود: مسابقات در دو رده سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال و در رشته های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، قرائت ترتیل، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی و قرائت نماز با حضور خواهران و برادران برگزار می شود.

محمدپور با بیان این‌که حدود 350 نفر در رشته های مختلف از برگزیدگان مرحله شهرستانی در روز جمعه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، افزود: این مسابقات در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان درفعالیت های قرآنی مساجد برگزار می شود.

وی افزود: سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامّتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

محمدپور همچنین ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سراسری، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در جهت تقویت فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد و آشنایی بیش از پیش مسؤولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله دیگر اهداف برگزاری مسابقات است./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات