۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۸۱۷۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اقتدا به سیره شهدای روحانی لازمه نقش‌آفرینی شایسته حوزویان در عصر جدید است

اقتدا به سیره شهدای روحانی لازمه نقش‌آفرینی شایسته حوزویان در عصر جدید است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: الگوبرداری از سبک زندگی شهدای روحانی و اقتدا به آن‌ها لازمه نقش‌آفرینی شایسته حوزویان در عصر جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، به تبیین جایگاه رفیع شهید و شهادت در جامعه دینی پرداخت.

وی افزود: امام رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند: «یا اِبْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّک أَنْ یکونَ لَک مِنَ اَلثَّوَابِ مِثْلُ مَا لِمَنِ اُسْتُشْهِدَ مَعَ اَلْحُسَینِ فَقُلْ مَتَی مَا ذَکرْتَهُ یا لَیتَنِی کنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً»؛ ای پسر شبیب! اگر شاد می‌شوی که ثوابی مانند ثواب کسانی که با حسین علیه‌السلام شهید شدند برای تو باشد، هر وقت به یادش افتادی بگو: «یا لَیتَنِی کنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً ای‌کاش با آن‌ها بودم تا به فوز عظیمی می‌رسیدم».

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به حاضران در دومین یادواره شهدای روحانی خراسان شمالی، گفت: امروز آن ای‌کاش و افسوس با حضور در این محفل جنبه عملی به خود گرفته و شما مصداق این حدیث امام رضا (ع) و کلام رهبر حکیم هستید که فرمودند زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طلیعه پنجم انقلاب اسلامی و در راستای لبیک به بیانیه رهبر معظم انقلاب، ضمن شکر به درگاه حضرت حق به جهت نعمت بصیرت و حماسه حضور مردم شریف ایران اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، امیدواریم این محفل نورانی شهدای طلبه ما را برای حضور و نقش آفرینی در جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی مدد کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی انبیا و اولیای الهی و سید و سالار شهیدان الگوی راه روحانیت هستند؛ به‌گونه‌ای که شهدای روحانی در ابتدا در مسیر شهدای کربلا روشنگری کرده و خود به قله رسیده‌اند؛ از این رو در آغاز این عصر جدید در عالم نیازمند سبک زندگی شهدا و اقتدا به آن‌ها هستیم.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات