۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۹۸۱۹۰
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

اسلام پویا با منافع استکبار جهانی در تضاد است

اسلام پویا با منافع استکبار جهانی در تضاد است
حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: اسلام پویا، جاندار و اسلامی که جامعه را به تحرک و قیام وا‌می‌دارد به‌طورقطع با منافع استکبار جهانی در تضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مختاری رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، عصر امروز در نشست تخصصی «دیپلماسی اتحاد؛ ضرورت‌ها و راهبردها» که در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: اسلام در  دوره ما از دو سوی مورد همجه است.

وی افزود: از یک‌سو استکبار جهانی قرار دارد که با اصل دین مخالف است تلاش دشمنان از گذشته بر این امر استوار بود که اعتقادات دینی را از صفحه ذهن انسان بزدایند و از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کردند تا به این هدف دست پیدا کنند اما با شکست روبرو شدند و فهمیدند که این امر غیرممکن است و نمی‌توانند اصل دین را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به اینکه دشمنان برای آن‌که بتوانند اصل دین را مورد هدف قرار دهند تصویری وارونه از دین ارائه کردند، اظهار داشت: آنان برای آن‌که بتوانند دین را تحریف کنند اقدام به ایجاد فرقه‌هایی خشن و گروه‌های افراطی چون داعش کردند تا اعتقادات اسلام را در جوامع اسلامی سست کنند، اسلام پویا، جاندار و اسلامی که جامعه را به تحرک و جنبش و قیام وا‌می‌دارد به‌طورقطع با منافع استکبار جهانی در تضاد است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: بنابراین آنان به ترویج اسلام بی‌پایه و بی‌اساس اقدام کردند زیرا چنین اسلامی با توسعه‌طلبی و منافع استکباری‌شان در تضاد نیست و از این طریق می‌توانند در جهان اسلام مصیبت و فجایعی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: دین فرازمانی و منطبق با فطرت انسان‌ها است و امروز دشمنان آن را در فضای تحجر و قشریت قراردادند بنابراین با توجه به این مهم می‌بینیم که رسالت علمای دین و اسلام شناسان در جهت تنویر افکار عمومی جامعه به‌ویژه نسل جوان دوچندان می‌شود و باید برای شناساندن اسلام صحیح و آگاهی دادن نسبت به هویت واقعی گروه‌های افراطی تلاشی مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری اضافه کرد: تأسیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بیانگر هوشمندی رهبر معظم انقلاب است که 25 سال پیش فرمان دادند این دانشگاه تأسیس شود زمانی که نه داعش وجود داشت و نه این دشمنی‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: بنابراین مراکز آکادمی و حوزه‌های علمیه می‌توانند در این راستا پیشگام باشند و پشتوانه ای محکم در تقویت بنیه تقریبی و وحدت‌آفرین در میان جامعه و پیروان مذاهب اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب ظرفیت عظیمی برای بحث تقریب و وحدت دارد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
درباره اسلام ناب محمدی مطلب بزنید
0
0