۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۹۸۱۹۹
معاون امور بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

مراجع تقلید نقش بسزایی در تقویت اتحاد جوامع اسلامی دارند + فیلم

مراجع تقلید نقش بسزایی در تقویت اتحاد جوامع اسلامی دارند + فیلم
پاک آیین اتحاد جوامع اسلامی را تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: مراجع تقلید نقش بسزایی در تقویت اتحاد جوامع اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن پاک آیین معاون امور بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، عصر امروز در نشست تخصصی «دیپلماسی اتحاد؛ ضرورت‌ها و راهبردها» که در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: تقریب به معنای گفت‌وگو برای تفاهم و پرهیز از اختلاف است.

وی با بیان اینکه تقریب با افزایش ارتباط میان علما می تواند میسر شود، ادامه داد: در سال 70 قمری آیت الله بروجردی در تاسیس دارالتقریب مصر مشارکت داشتند، ایشان با شناختی که از الازهر کسب کرده بودند و از اتحادی که نیاز جامعه اسلامی می دانستند نماینده ای را برای تقویت تقریب به مصر گسیل داشتند.

پاک آیین ادامه داد: این اقدام آیت‌الله بروجردی مراودات و مبادلات تقریبی بین الازهر مصر و حوزه علمیه قم را باب کرد.

معاون امور بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بیان داشت: در دوران شیخ شلتوت تدریس دروس فقه مذاهب اسلامی شیعی و سنی در دانشگاه اسلامی انجام شد که می توان گفت این مهم از ثمرات خوب تقریب به شمار می رفت.

وی ادامه داد: فتوای شیخ شلتوت مبنی بر اینکه اهل سنت می توانند از فتاوای فقه شیعی پیروی کنند بسیار مهم به شمار می رفت. او عالم بزرگ اهل سنت در مصر بود و این نشان داد که دیبلماسی جوامع اسلامی امکان پذیر است.

پاک آیین تفرقه افکنی بین مسلمانان را جنگ نرم آمریکا علیه جوامع اسلامی بیان کرد و گفت: امروز دشمنان حتی از لفظ جهان اسلام که بوی اتحاد و وحدت می دهد استفاده نمی کنند.

معاون امور بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه منبع قدرت نرم امروز جوامع اسلامی همان دیبلماسی اتحاد است، عنوان کرد: جوامع اسلامی باید با استفاده از این منبع نرم به مقابله با جنگ نرم غربی ها برخیزند؛ در این راستای نقش مراجع بسیار حائز اهمیت است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات