۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۲۰۰
حجت الاسلام والمسلمين عالي:

ادب حضرت ابوالفضل نتيجه تربيت و تسليم پذيري مادرش به ولايت بود

ادب حضرت ابوالفضل نتيجه تربيت و تسليم پذيري مادرش به ولايت بود
استاد حوزه عليمه ادب و ولايت مداري حضرت ام البنين و فرزندش را يادآور شد و گفت: ادب حضرت ابوالفضل العباس نتيجه تربيت و تسليم پذيري مادرش به ولايت بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی چهارشنبه در مراسم عزاداری حضرت ام البنین و بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا و شهیدان حادثه تروریستی زاهدان در آستان مقدس فرزندان امام حسن مجتبی (ع) گلزار شهدای نوش آباد، گفت: ادب حضرت ابوالفضل العباس نتیجه تربیت و تسلیم پذیری مادرش به ولایت بود.

وی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) با همه تجربه جنگی و توان بالای رزم وقتی امام حسین (ع) فرمود فقط پاسبان خیمه‌ها باش و سقایی نکن یک کلمه در جواب مولا و ولی خودش، چون و چرا نکرد و نگفت من فرمانده ام فقط اطاعت کرد و تسلیم امر ولایت شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) تربیت خودش را از مادری داشت که تسلیم امیرمومنان (ع) بود و همیشه ادب و احترام و ارادت به فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) داشت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: حضرت ام البنین مادری با ادب بود که به احترام فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) می‌گفت، هیچ وقت جلوی فرزندان فاطمه زهرا (س) من را فاطمه صدا نکنید که تا مبادا یاد مادر، آن‌ها را غصه دار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: خضرت ام البنین در سن ۲۰ سالگی به همسری امیرمومنان (ع) درآمد و پس از حضرت فاطمه زهرا (س) از والاترین همسران امیرمومنان (ع) بود.

وی ادامه داد: از روزنخست همین که وارد خانه امیرمومنان (ع) شد و متوجه شد امام حسن (ع) و امام حسین (ع) مریض هستند و در بستر افتاده اند به محض آنکه وارد خانه شد خود را به بالین آن دو رسانید و همچون مادرى مهربان به دلجویى و پرستارى آنان پرداخت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت ام البنین به سه امام کمک کرد افزود: ایشان ضمن همکاری با امیرمومنان (ع) درامامت امام حسن (ع) به آن حضرت کمک کرد و درجایی که حتی زنان پیامبراکرم (ص) و امام حسین (ع) را از رفتن به کربلا منع می‌کردند، حضرت ام البنین نه تنها ایشان را منع نکرد بلکه فرزندان خودش را نیز در این سفر به یاری امام حسین (ع) فرستاد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: محبت ام البنین در حق فرزندان پیامبر و فداکاری هاى فرزندان او برای امام حسین (ع) در تاریخ بى پاسخ نماند و اهل بیت (ع) در احترام و بزرگداشت آن‌ها کوشیدند و از قدردانى نسبت به آنان فرو گذار نکردند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات