۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۸۲۰۲
دبیر کارگروه موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی:

علما و نخبگان در ایجاد اتحاد جامعه اسلامی پیشگام باشند

علما و نخبگان در ایجاد اتحاد جامعه اسلامی پیشگام باشند
سلیمی با بیان اینکه علما و نخبگان باید در ایجاد اتحاد جامعه اسلامی پیشگام باشند، گفت: وحدت مانع شکست جوامع اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا سلیمی دبیر کارگروه موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، عصر امروز در نشست تخصصی «دیپلماسی اتحاد؛ ضرورت‌ها و راهبردها» که در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد با موضوع اتحاد اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اتحاد در جهان اسلام یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین اندیشه رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر این مهم محقق شود جامعه اسلامی می تواند در پیچ تاریخی که الان در آن قرار گرفته است عبور کند، بارها و بارها رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خودشان به نظم نوین جهانی و پیچ تاریخی اشاره داشتند.

سلیمی ادامه داد: اینکه ما امروز در پیچ تاریخی قرار گرفته ایم و نظم نوین تاریخی در حال تحقق است نشانه های آن پیداست، از جمله از نشانه های آن می توان به افول قدرت آمریکا اشاره کرد؛ امروز آمریکا از لحاظ اقتصادی و نظامی آن آمریکای دهه 1370 نیست بلکه آمریکا امروز در این عرصه ها دچار شکست های سنگینی شده است.

دبیر کارگروه موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز در عرصه اقتصادی آمریکا رقبای جدیدی را در سطح بین المللی پیدا کرده و به لحاظ فرهنگی فرهنگ آمریکایی نیز به واسطه انقلاب اسلامی به چالش کشیده شده است.

وی ادامه داد: اگر جامعه اسلامی بتواند از این پیچ تاریخی به یک وحدت برسد می تواند در نظم نوین جهان آینده یکی از اضلاع مهم و موثر این نظم جهانی باشد. با بررسی بیانات معظم له می بینیم اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی ریشه در قرآن کریم دارد.

سلیمی بیان داشت: دلیل تاکید رهبری به وحدت  آن است که این وحدت باید در راستای ایجاد حاکمیت اسلامی باشد، معظم له می فرمایند: وحدت با توجه به مشترکات حاصل می شود این وحدت همسو شدن جوامع اسلامی را در پی خواهد داشت.

دبیر کارگروه موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه علما و نخبگان باید در ایجاد وحدت جامعه اسلامی پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: وحدت مانع شکست جوامع اسلامی می شود و این اتحاد نیروی قدرتمندی است که کسی نمی تواند در مقابل آن بایستد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 48
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات