۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۹۸۲۰۳
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بودجه ۹۸ در تمامی بخش‌ها به‌ویژه حوزه فرهنگی به‌خوبی بسته نشده است

بودجه ۹۸ در تمامی بخش‌ها به‌ویژه حوزه فرهنگی به‌خوبی بسته نشده است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بودجه ۹۸ در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی به‌خوبی بسته نشد و ایرادات زیادی بر رقم‌های تخصیصی آن وارد است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ششمین اجلاس دبیران کانون مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی کشور، اظهار داشت: ملت شریف ایران به‌ویژه معلمان زحمتکش همواره ثابت کردند که در همان عهدی که بستند هستند و به‌خوبی در مسیر و راه امام و رهبری حرکت می‌کنند.

وی افزود: بزرگترین نعمت و موهبت انقلاب اسلامی در آزادی بود و قبل از آن فرصت مدرسه‌سازی و فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اسلامی و غیره نبود و ما انقلاب را خواستیم تا آزادانه برای رسیدن به مقصود الهی حرکت کنیم و انقلاب آمد و ۴۰ ساله شد و حال ما باید در عمل وعده‌هایمان را محقق کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر گفتمان تمدن اسلامی دارند، گفت: ایشان نقشه راه گفتمان تمدن اسلامی را به‌خوبی ترسیم کردند، امروز در دنیا گفتمان‌ها جواب نمی‌دهد، زیرا نگاه‌ها اسلامی نیست و فرهنگ و تمدن اسلامی عینیت نرم‌افزار و سخت‌افزار اسلامی بوده است و ما در تعلیم و تربیت اسلامی باید مسیرمان حرکت به‌سوی تمدن اسلامی با آموختن تمدن اسلامی باشد.

حداد عادل تصریح کرد: ما هنوز از تمدن اسلامی فاصله داریم، اما انقلاب اسلامی به واقعیتی انکار ناپذیر در جهان تبدیل شده است و انقلاب ایران نقشی تعیین کننده در منطقه و جهان داشته و این اثرگذاری برهیچکس پوشیده نیست و در کشور انقلابی باید دانش‌آموز انقلابی و مسؤولیت‌پذیر تربیت کنیم و برگزاری اردوهای جهادی یکی از گام‌های موفق بوده است.

وی تاکید کرد: انقلاب ایران در موفقیت انقلاب‌های مصر، لیبی، یمن، بحرین و دیگر کشورهای منطقه و جهان تاثیرگذار بوده و همین امر موجب تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شده است، اما ایمان داریم که با حرکت درست در مسیر ولایت و عمل به فرامین مقام معظم رهبری این نقشه‌های شوم به فضل الهی نقش‌برآب خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کمک الهی وقتی صورت می‌گیرد که همراه با اخلاص و جهاد الهی باشد، بیان کرد: فعالیت حدود ۱۵۰۰ آموزشگاه با یکصد و پنجاه هزار دانش‌آموز در قالب مدارس اسلامی گامی موفق در حوزه تعلیم و تربیت بوده و به معنای جداشدن از صف آموزش و پرورش نیست، بلکه این مدارس یاری‌گر متولی نظام آموزشی کشور هستند.

حدادعادل گفت: وزارت آموزش و پرورش وظایفی عمومی و مسؤولیتی خاص و حیاتی دارد و اگر نیروی برای آینده انقلاب تربیت می‌کنیم کمکی به این وزارتخانه و رشد و تعالی علمی کشور بوده است و باید در مسیر بصیرت دانش‌آموزان و آشنایی درست با پیام انقلاب و مفهوم فرامین و پیام‌های مقام معظم رهبری به‌خصوص پیام اخیر ایشان در چله دوم انقلاب آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز کلیدی کشور تربیت مدیر موفق و اثرگذار بوده است، افزود: معتقدیم که حیات طیبه قرآنی کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای انسانی است که می‌خواهد با مطابق سبک زندگی اسلامی پرورش یابد و زندگی کند بوده است و باید در عرصه‌های علمی، هنری، اخلاقی، مذهبی، قرآنی و غیره تعادل را برقرار کنیم و زمان‌بندی آموزشی هم به‌گونه‌ای باشد که برای دانش‌آموز خسته‌کننده و بی‌ثمر نباشد و نباید به نام دین کاری کنیم که دانش‌آموز احساس کند که در یک قل و زنجیر حبس شده است.

حدادعادل گفت: نقش بی‌بدیل مدارس اسلامی در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست، اما برای اثربخشی بهتر و بیشتر نیازمند همکاری و همراهی دولت و مجلس هستیم؛ متاسفانه بودجه ۹۸ در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی به‌خوبی بسته نشد و ایرادات زیادی بر رقم‌های تخصیصی آن وارد است که تمامی آن‌ها به مسئولان‌ اعلام شده و امیدواریم که تجدیدنظر لازم صورت بگیرد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات