۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۹۸۲۱۰
آیت الله صدیقی:

اگر انسان به خدا اعتماد داشته باشد در برابر مشکلات سر خم نمی کند

اگر انسان به خدا اعتماد داشته باشد در برابر مشکلات سر خم نمی کند
امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه یاد مرگ غفلت را از دل انسان می زداید، گفت: انسانی که خداوند را در زندگی خود حاضر بداند در برابر مشکلات سرخم نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امشب در ششمین سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سیاسی کاری و ریاکاری به اذهان رنگ می دهد و ذهن رنگ گرفته، ننگ گرفته است، گفت: آن ذهنی که حق پذیر نباشد، در مسیر خداوند حرکت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه غفلت از خود عامل غفلت از خداوند است، اظهار داشت: انسانی که گرفتار مادیات شده باشد و قبر و قیامت را فراموش کند، خدا را در خاطر نخواهد داشت؛ ما باید مراقب باشیم، زیرا اجل نزدیک است و انسان به زودی به پایان زندگی در دار فانی خواهد رسید.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه یاد مرگ انسان را به یاد خداوند می اندازد و غفلت را از دل او می زداید، عنوان کرد: انسانی که به یاد مرگ و سرای آخرت باشد، متوجه صفات خداوند شده و باور می کند که مرگ به معنای لقای خداوند است، بنابراین خود را برای این دیدار آماده می سازد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان هایی که خداوند را در زندگی خود حاضر و ناظر بدانند بدون تردید در برابر سختی ها و مشکلات سر خم نخواهند کرد، ابراز داشت: در نقطه مقابل هنگامی که انسان از خداوند غافل باشد، در برابر کوچکترین مشکلات لغزش پیدا خواهد کرد؛ انسانی که خداوند را فراموش کند، جنبه حیوانیتش بر جنبه انسانیتش غلبه کرده و تسلیم اغراض و شهوات خود خواهد شد.

وی افزود: اگر انسان هایی که نشان نوکری امام زمان(عج) را در وجود خود دارند، گرفتار غفلت از خداوند شوند، خیانت بزرگی به ساحت مقدس ولی عصر(عج) مرتکب شده اند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مرحوم آیت الله خوشوقت یک عارف حقیقی بودند، خاطرنشان کرد: انسان باید با همه وجود درک کند که جز فقر هیچ چیز دیگری ندارد و به صورت تنهایی نمی تواند مسیر سلوک را طی کند، بنابراین باید لیاقت خود را به درگاه ایزدی ثابت کند تا پروردگار عالم به او عنایت کرده و به او کمک کند به سرمنزل سعادت برسد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بزرگانی همچون مرحوم آیت الله خوشوقت وابستگی کامل خود به درگاه ایزدی را درمی یافتند و حال حضور در ساحت مقدس پروردگار برایشان حاصل می شد، از این رو هیچگاه از یاد خداوند غافل نمی شدند.

وی تأکید کرد: اهل مراقبه مجذوب خداوند می شوند و پروردگار در دلهای نورانیشان مستقر شده و آن ها را به سوی عالی ترین منازل سعادت رهنمون می شود.

آیت الله صدیقی به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله خوشوقت اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «طوفان ها شدید است، کسی را پیدا کنید که طوفان ها شما را با خود نبرد»، روزی از ایشان سؤال کردم به چه کسی پناه ببریم که در طوفان ها در امان بمانیم و ایشان مرحوم آیت الله خوشوقت را معرفی کردند؛ پس از رحلت ایشان بار دیگر همان سؤال را از رهبری پرسیدم و ایشان مرحوم آیت الله شیخ حسن پهلوانی را معرفی کردند، اما امروز شاهد فقدان هر دو بزرگوار هستیم؛ ما باید امروز قدردان نعمت وجود علمای بزرگ خود باشیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات