۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۸۲۱۲

مراسم ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله خوشوقت در قم برگزار شد

مراسم ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله خوشوقت در قم برگزار شد
مراسم ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله خوشوقت با حضور شخصیت های حوزوی، علما، طلاب و عموم مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله خوشوقت با حضور شخصیت های حوزوی، علما، طلاب و عموم مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات صدیقی، فقیهی و حجج اسلام والمسلمین سید مصطفی خامنه ای، مجتهد شبستری، مروی و ملکی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از بیوت مرجع تقلید نیز در این مراسم حضور یافتند.

مردم شریف قم با حضور در این محفل و عزاداری به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح مرحوم آیت الله خوشوقت دعا کردند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح این عالم ربانی را با سرور و سالار شهیدان محشور کند.

همچنین آیت الله صدیقی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه یاد مرگ انسان را به یاد خداوند می اندازد و غفلت را از دل او می زداید، عنوان کرد: انسانی که به یاد مرگ و سرای آخرت باشد، متوجه صفات خداوند شده و باور می کند که مرگ به معنای لقای خداوند است، بنابراین خود را برای این دیدار آماده می سازد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان هایی که خداوند را در زندگی خود حاضر و ناظر بدانند بدون تردید در برابر سختی ها و مشکلات سر خم نخواهند کرد، ابراز داشت: در نقطه مقابل هنگامی که انسان از خداوند غافل باشد، در برابر کوچکترین مشکلات لغزش پیدا خواهد کرد؛ انسانی که خداوند را فراموش کند، جنبه حیوانیتش بر جنبه انسانیتش غلبه کرده و تسلیم اغراض و شهوات خود خواهد شد.

وی افزود: اگر انسان هایی که نشان نوکری امام زمان(عج) را در وجود خود دارند، گرفتار غفلت از خداوند شوند، خیانت بزرگی به ساحت مقدس ولی عصر(عج) مرتکب شده اند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مرحوم آیت الله خوشوقت یک عارف حقیقی بودند، خاطرنشان کرد: انسان باید با همه وجود درک کند که جز فقر هیچ چیز دیگری ندارد و به صورت تنهایی نمی تواند مسیر سلوک را طی کند، بنابراین باید لیاقت خود را به درگاه ایزدی ثابت کند تا پروردگار عالم به او عنایت کرده و به او کمک کند به سرمنزل سعادت برسد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات