۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۸۲۲۸
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

روحانیت همواره پیشتاز عرصه جهاد علمی و عملی بوده است

روحانیت همواره پیشتاز عرصه جهاد علمی و عملی بوده است
رییس جامعه الزهرا(س) روحانیت را پیشتاز جهاد علمی و عملی عنوان کرد و گفت: پنج برابری تعداد شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه دلیل بر این مدعا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین  کنگره بین المللی بزرگداشت 140 روحانی شهید مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق از صبح امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی رییس جامعه الزهرا(س) در این همایش عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) سعادت دنیا و آخرت در گروه دو بال علم و عمل است و سرافرازیم که روحانیت در طول تاریخ در هر دو عرصه پیشتاز و سرافراز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خودشان با اشاره به این که تاریخ این طبقه گلگون کفن در کتاب هایی از جمله طبقات الفضیله علامه امینی منعکس شده است، گفت: در این کتاب در ارتباط با 130 روحانی شهید که در راه اسلام جان خود را تقدیم کرده اند مطالب گرانسنگی بیان شده است.

رییس جامعه الزهرا(س) یادآور شد: در آمارهای شهدای دفاع مقدس نیز روحانیت چهار و هزار و 300 شهید افتخار حوزه علمیه و افتخار روحانیت شیعه هستند که بنا به نسبت به جمعیت از دیگر گروه ها پیشتاز است که پنج برابر همه گروه های اجتماعی دیگر است.

وی بیان داشت: گاهی این واقعیت و این حادثه افتخار آمیز پیشتازی روحانیت شیعه در میادین علم و جهاد در فرصت های ارزشمندی مثل این همایش تجلی کرده و انوار شهدای مدافع حرم در این جلسه با عظمت تجلی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که در برپایی این همایش زحمات زیادی کشیده شده است، گفت: یادآور می‌ شویم همانطوری که همه این شهدا از دامان پاک مادرانی ارجمند و فداکار و مخلص به جبهه رفته اند و به مقام عظیم شهادت نائل شده اند، جامعه الزهرا(س) به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران عهد کرده و با خون شهیدان تجدید پیمان می‌ کند که خاستگاه و تربیت کده دختران در دو حوزه علم و جهاد باشد.

وی اضافه کرد: امروز جامعه الزهرا(س) میزبان دومین کنگره شهدای روحانی است و هفته آینده جشنواره ملی کتاب سال بانوان را  به عنوان یکی از عظیم ترین پدیده های فرهنگی در حوزه زن و خانواده برگزار خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه برای این برگزار می‌ شود که همواره به خود یادآور شویم که علم و دانش باید همراه بصیرت و معرفت در خدمت ارزش های والای الهی باشد تا در نهایت این مسیر نورانی پرچم انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) تقدیم کنیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات